1

Onderwerp: Chocolate chips(druppels) voor in koekjes, waar te koop??

Hoi allemaal,

Ik las vandaag op de blog van "Backerella" een leuk idee voor Chocolate Chip cookies. In het recept staan chocolate chips vermeld(ook wel chocolade druppels genoemd), maar waar zijn ze te koop?

De webshop heeft ze, maar helaas heb ik gisteren net besteld en komt de zending morgen al binnen, dus dat kan ik niet meer toe laten voegen :-(

Op internet las ik dat Soezie ze verkoopt, maar ik heb verkooppunten bij mij in de buurt gebeld en die verkopen de choc chips niet, alleen de bakmixen.

Wie oh wie weet waar ik ze kan kopen?

Ik hoor t graag van jullie!
Reuze bedankt alvast vd reacties!

Groetjes,
Nicole uit Haarlem.

De rest van mijn taarten vind je in:
http://www.mijnalbum.nl/Album=SQ3Q8HOR Veel kijkplezier!!

2 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (24-08-2009 18:40)

Re: Chocolate chips(druppels) voor in koekjes, waar te koop??

Xenos, ze gebruiken ze daar voor chocolade fondue maar ze doen het ook prima door de cupcakes :) :)

3

Bij de groothandel (Sligro en Makro) verkopen ze ze ook.

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts

Tsjonge, ik hoop dat ik ze daar kan vinden, dat zou super zijn!
Ik ga direct morgen kijken!

Bedankt vd tip, misschien iemand anders nog een tip?

Groetjes,
Nicole.

Sligro en Macro... tsja, ik heb helaas geen pasje?! Jammer!

6

Ja inderdaad Xenos heeft ze, heb ik ookal zien liggen :)

December staat voor de deur! kijk eens op: www.wierenga-bakcreaties.nl

7

kookwinkels, in de buurt van de chocoladefondue

Volgens mij heeft de Welkoop ze ook.

9

Chocoladedruppels om te smelten zijn wel anders. Voor chocolatechip cookies heb je bake-in chips nodig. Die behouden hun vorm tijdens het bakken. Anders kun je net zo goed gewone gehakte chocolade gebruiken.

Bakvaste druppels verkopen ze inderdaad in de webshop. Die zijn lekker alleen erg klein. Te klein voor een koekje want je proeft ze amper. Waar je grotere koopt weet ik niet, ben ook al eeuwen op zoek.

10

In zutphen hebben ze een choco winkel waar je ze kan kopen.  Maar daar zijn ze heel erg duur.
En Valy de fondue chocolade van xenos houd hun vorm als je em in koekjes of muffins bak.  Alleen je moet ff oppassen als je ze uit de oven haal want als je de aanraak als ze nog heel heet zijn krijg je gesmolten choco vlekjes.  En als ze helemaal afgekoeld zijn heb je echte chocolade stukjes in de koek
En neem aan van iemand de HEEL veel in et buitenland chocochip koekjes heeft gemaakt.  In canada gebruiken we etzelfde chocochips voor koekjes als voor smelten.  Je heb daar ook bakers chocolate en dat is weer alleen bedoeld voor smelten en maar dat komt ook in blokken.

11

je kunt ze via hier bij Bianca bestellen, is van chocolate dreams daar haal ik ze ook en zijn van een geweldige kwaliteit als je er van over hebt kun je  er ook bonbons van maken

Niemand is gelukkig, wees Niemand

Hoi allemaal,

Uiteindelijk heb ik op strooptocht door Haarlem de druppels vd Xenos gekocht, maar ik was, ondanks de geruststellende woorden van Canadesje, een beetje bang geworden voor een uitlopende chocoladesmeerboel?!

Als allerlaatste ben ik toen onder t motto "nee kan je hebben" de bakker op de hoek binnengestapt, en die antwoorde heel droog, "ja hoor, hoeveel chocodruppels wil je hebben?" Ik kon hem wel omhelzen haha!
De koekjes waren goed gelukt hoorde ik later vd ontvangster, en heel erg lekker!

Ik zal binnenkort het resultaat in de parade posten!

Iedereen heel erg bedankt vd tips en adviezen!
Groetjes uit Haarlem!
Nicole.

13

Even een oud topic naar boven halen.  :o
Hopelijk mag dit zo. Het sluit wel helemaal aan op het onderwerp.  :D

Ik ben ook een poos op zoek geweest naar chocoladedruppels. De Welkopen hier in de buurt verkopen die van Soezie niet. De landwinkel ook niet. Bij de webshop had ik verder niets nodig. :(
Uiteindelijk die van de Xenos gekocht, maar die vinden we niet zo lekker.

Dus ik had het eigenlijk een beetje opgegeven, zou ze wel een keer meebestellen bij de webshop.
Maar nu was ik net bij de C1000. En daar zijn ze nieuw in het assortiment. Witte, melk en pure druppels in een zakje! Ze hebben ook chocolade met cranberry's. En een soort chocolade/kaneelsuiker. Maar daar heb ik verder niet echt naar gekeken.

Alinimini schreef:

Even een oud topic naar boven halen.  :o
Hopelijk mag dit zo. Het sluit wel helemaal aan op het onderwerp.  :D

Ik ben ook een poos op zoek geweest naar chocoladedruppels. De Welkopen hier in de buurt verkopen die van Soezie niet. De landwinkel ook niet. Bij de webshop had ik verder niets nodig. :(
Uiteindelijk die van de Xenos gekocht, maar die vinden we niet zo lekker.

Dus ik had het eigenlijk een beetje opgegeven, zou ze wel een keer meebestellen bij de webshop.
Maar nu was ik net bij de C1000. En daar zijn ze nieuw in het assortiment. Witte, melk en pure druppels in een zakje! Ze hebben ook chocolade met cranberry's. En een soort chocolade/kaneelsuiker. Maar daar heb ik verder niet echt naar gekeken.

Dat is leuk om te horen, mag ik vragen waar ze dan liggen in de winkel? Bij de bakspulletjes??
Groetjes Darlene

15 Laatst bewerkt door Alinimini (12-01-2011 15:22)

Ja, gewoon bij de bakspullen.
Nou begin ik een beetje te twijfelen, maar volgens mij is het van hun eigen merk. Maar pin me daar niet op vast.  :D
Dat had ik dus fout.  :x Zie het bericht hieronder.

16

van Dr Oetker heb je het ook. Ik heb het laatst bij AH gehaald gewoon bij de bakspulletjes. Inderdaad ook met chocolade met cranberry's. maar ook gewoon Chocolate Chips.

groetjes,

sandra

17

sdw schreef:

van Dr Oetker heb je het ook. Ik heb het laatst bij AH gehaald gewoon bij de bakspulletjes. Inderdaad ook met chocolade met cranberry's. maar ook gewoon Chocolate Chips.

Je hebt gelijk! Het is helemaal niet van hun eigen merk.  :s
Het heet Mix en Versier. Staat ook op de site van Dr. Oetker.
http://www.oetker.nl/oetker_nl/html/def … gp.nl.html