Onderwerp: Hoeveel stukjes in een driehoek?
Ik ben aan het kijken voor een driehoekige bakvorm maar ik vraag me af hoeveel stukjes er gaan uit een: Deep Triangle Cake Pan (20cm).
Iemand enig idee?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Hoeveel stukjes in een driehoek?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik ben aan het kijken voor een driehoekige bakvorm maar ik vraag me af hoeveel stukjes er gaan uit een: Deep Triangle Cake Pan (20cm).
Iemand enig idee?
Ik heb even gekeken naar de website
http://www.takesmakescakes.nl/snijschem … chema.html
en daarop staat een zeshoekige vorm. Een deel ervan is eendriehoek van 19 cm en daar gaan 5 stukjes uit zeggen ze. Lijkt mij vrij weinig, maar goed. Je kunt ze mailen als je een vorm mist.
Ik denk dat je daar tussen de 6 - 10 stukjes uit kan halen.
mensen, hebben we niet opgelet bij wiskunde vroeger??
als je een driehoek heb, dan neem je 1 van de zijdes. 20cm x 20xm , alsof het een vierkant is. is dus 400vierkante cm. Gedeeld door 2, want je heb nu een vierkant en moet een driehoek hebben. dus 200. stukjes taart zijn ongeveer 30cm (5x6) dus 6 a 7 stukjes
Sorry Tirza, moest er echt om lachen . Ik had weliswaar een 8 voor wiskunde op m'n eind, maar dat taartstukjes 30cm2 zijn, dat wist ik niet (vraag me af of m'n leraar dat wist
), geweldig
![]()
![]()
Sorry Tirza, moest er echt om lachen. Ik had weliswaar een 8 voor wiskunde op m'n eind, maar dat taartstukjes 30cm2 zijn, dat wist ik niet (vraag me af of m'n leraar dat wist
), geweldig
Zou een goeie zijn..
Ben ook geen ster in wiskunde.. maar als iemand het zegt dan denk ik ohhja...
mensen, hebben we niet opgelet bij wiskunde vroeger??
als je een driehoek heb, dan neem je 1 van de zijdes. 20cm x 20xm , alsof het een vierkant is. is dus 400vierkante cm. Gedeeld door 2, want je heb nu een vierkant en moet een driehoek hebben. dus 200. stukjes taart zijn ongeveer 30cm (5x6) dus 6 a 7 stukjes
jaaaaah... maar zoals je het nu uitrekent geldt alleen voor een driehoek met rechte hoek. de oppervlakte van een driehoek is 1/2 * basis * hoogte
als je een gelijkzijdige driehoek hebt, dan is de basis in dit geval 20 cm, maar de hoogte is iets meer dan 17cm en de oppervlakte is dus ongeveer 175 cm2. dus een stukje minder
(sorry wiskunde was altijd mijn favoriete vak
)
geweldig! Ik had al zoiets van 2 driehoeken zijn toch geen vierkant, maar ja, dat kan wel natuurlijk.
oh jee, nu dus maar 175/30= kleine 6 stukjes
Kan je nagaan hoe wakker ik ben, heb een technische opleiding gedaan maar stond in de taartstand dus dan staan de wiskundeknopjes uit
Nooit aan gedacht om het netjes te berekenen. Bedankt voor de antwoorden dames!
jaaaaah... maar zoals je het nu uitrekent geldt alleen voor een driehoek met rechte hoek. de oppervlakte van een driehoek is 1/2 * basis * hoogte
als je een gelijkzijdige driehoek hebt, dan is de basis in dit geval 20 cm, maar de hoogte is iets meer dan 17cm en de oppervlakte is dus ongeveer 175 cm2. dus een stukje minder(sorry
wiskunde was altijd mijn favoriete vak
)
Zo had ik het ook uitgerekend... maar hoe ik nou bij dat antwoord van 6-10 kwam begrijp ik nu ook even niet
.
Ik ga meestal uit van stukjes tussen de 25 en 35 cm2.
Dus mijn nieuwe antwoord luidt: 5-7 stukjes
Ik wilde nu ook weer eens mijn driehoeken uit het stof halen en heb ze opgemeten met inhoud
20cm = 1,9l = 8st
25cm = 3l = 13st
Maar omdat ik het niet helemaal vertrouw en met jullie berekeningen op minder stukjes uit zou komen , komt het precies goed, want ik moet voor 16p taart hebben
Jullie horen dus de uitslag nog van hoeveel stukjes ze hebben kunnen snijden...
Groetjes!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Hoeveel stukjes in een driehoek?