1

Onderwerp: Gedecoreerde cupcakes bewaren

Ik heb voor het eerst cupcakes gebakken en die zijn gelukkig goed gelukt. Die heb ik goed afgekoeld in een plastic zak in de vriezer liggen.

Vandaag heb ik de decoratie ervoor gemaakt (marsepein en fondant uitgestoken).

Donderdagochtend heb ik de gedorereerde cupcakes nodig (maar heb geen tijd om dan te decoreren. Dan moet het al klaar staan).

Ik wil dus morgenavond (woensdagavond) de cupcakes decoreren.

Ik heb geen speciale taartdozen of iets dergelijks.
Kan ik ze gedecoreerd en al in een pedaalemmerzak doen en bewaren tot de volgende ochtend?

2

Re: Gedecoreerde cupcakes bewaren

Misschien kan je een taartdoos kopen bij de Hema? Kost 25 cent, maar ik geloof dat ze dat niet bij elke Hema doen. Anders misschien je bakker even lief aankijken??

3

Dank je wel voor de tip maar ik red het niet meer voor 18 uur om bij de hema of de bakker te komen ivm met mijn werk.

Vandaar dat ik dacht het in een plastic zak te bewaren. Ik laat de cupcakes vandaag uit de vriezer ontdooien en als ze op kamertemperatuur zijn wil ik ze dan gaan decoreren.

Kan ik ze dan in plastic zak bewaren tot morgen?

4

Zou ik niet doen. Of iig de zak niet helemaal dichtknopen omdat de marsepein/fondant dan niet kan ademen. Dan krijg je van die plakkerige cc's.

5

Dank je wel. Dan wordt het even spannend dus  :)
Ik ga wat uitproberen dan.

6

De marsepein/fondant leg ik eerst op bakpapier en dan doe ik ze in van die zip zakjes, kan je dus ook makkelijk sluiten en openen.
Bij mij worden ze dan niet plakkerig en ze blijven lekker vers!

De cupcakes doe ik in een tupperware bak maar af en toe lucht ik die ff zodat ze inderdaad niet plakkerig worden

succes

7

Dank je wel  :)