1

Onderwerp: Help! Nigella's lawson cupcakes hoeveel nodig!!!

Ik wil een traktatie voor mijn dochterje doen, nou zag ze de cupcakes op site en wil dat ook. Ik heb 36 cupcakes nodig, geen tijd meer om de mix te bestellen dus dan maar van Nigella's cupcake gebruiken ;)
Maar hoeveel cupcakes kan je met haar recept vullen en ik zal wel meer nodig hebben dan wat erop staat kan ik dat in  keer vermenigvuldigen ??

Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, want ben op het momen een warhoofd geworden... Echt nodig voor morgen???

thanks, Bakpeople's :lol:

Ik heb een nieuwe hobby gevonden! Taarten bakken!!!!

Re: Help! Nigella's lawson cupcakes hoeveel nodig!!!

in principe moeten er 12 cc's uit kunnen, dus zou ik de hoeveelheid beslag x3 doen (als je ze in 1x kan bakken tenminste...)

Wat ik hier verder heb begrepen is dat beslag laten staan niet zo goed is, dus als je niet in 1x kan bakken, dan ook niet alles in 1x mixen...

Als je onzeker bent over de hoeveelheid dan doe je alles toch x3,5 of x4, dan weet je in ieder geval zeker dat je genoeg hebt (en cc's die je eventueel over hebt zijn altijd  :9 )

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

3

Ahh heel erg bedankt ik heb een muffingbak van 12 dus dan doe ik het in drie keer ;)
Heb je het ooi geprobeerd die recept van onze beroemde Nigella!  :)

Kaasvrouwtje schreef:

in principe moeten er 12 cc's uit kunnen, dus zou ik de hoeveelheid beslag x3 doen (als je ze in 1x kan bakken tenminste...)

Wat ik hier verder heb begrepen is dat beslag laten staan niet zo goed is, dus als je niet in 1x kan bakken, dan ook niet alles in 1x mixen...

Als je onzeker bent over de hoeveelheid dan doe je alles toch x3,5 of x4, dan weet je in ieder geval zeker dat je genoeg hebt (en cc's die je eventueel over hebt zijn altijd  :9 )

Ja dat zijn op de een of andere manier de enige cc's die bij mij wel lukken... andere recepten zijn bij mij nog nooit gelukt, altijd last van ingezakte verschrompelde cc'tjes (heel zielig  :Y )

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

5

O goed zo! Nu heb ik er zeker vertrouwen in  :D

Kaasvrouwtje schreef:

Ja dat zijn op de een of andere manier de enige cc's die bij mij wel lukken... andere recepten zijn bij mij nog nooit gelukt, altijd last van ingezakte verschrompelde cc'tjes (heel zielig  :Y )

6

Hier alleen maar Nigella cc's. Gaan inderdaad 12 cc's uit 1 x het recept. Ik maak ze wel in meerdere porties tegelijk. Beslag maken, in een snoepzak, puntje afknippen en vormpjes vullen. Het beslag dat over is, blijft gewoon in de spuitzak. Na zo'n 20 minuten is de eerste ronde klaar. Ik spuit dan het eerste beetje beslag weg en dan ronde twee. Succes!

Enjoy!

7

rosajati schreef:

Hier alleen maar Nigella cc's. Gaan inderdaad 12 cc's uit 1 x het recept. Ik maak ze wel in meerdere porties tegelijk. Beslag maken, in een snoepzak, puntje afknippen en vormpjes vullen. Het beslag dat over is, blijft gewoon in de spuitzak. Na zo'n 20 minuten is de eerste ronde klaar. Ik spuit dan het eerste beetje beslag weg en dan ronde twee. Succes!

O te gek! En die snoepzak is ook wel een goed idee! Ik heb geen spuitzak alleen z'n icing set soort pompje... :/  Ik weet niet of hrt ook dzzrin zou kunnen ??

8

Weet iemand ook nog of je het kan mengen met chocolade die recept of lukt die recept niet ??

9

Kan een beetje cacao naar smaak toevoegen (ik voeg het altijd extra bij, vergeet altijd minder zelfrijzend bakmeel te gebruiken...), maar ook gesmolten chocolade aan het beslag toevoegen kan ook... Succes!

Enjoy!

10

rosajati schreef:

Kan een beetje cacao naar smaak toevoegen (ik voeg het altijd extra bij, vergeet altijd minder zelfrijzend bakmeel te gebruiken...), maar ook gesmolten chocolade aan het beslag toevoegen kan ook... Succes!

Thanks, dus als ik het goed berijp als ik cacaopoeder bij doe moet ik minder bakmeel in doen :/

11

Moeten is dwang.... Ik doe het dus nooit, gewoon omdat ik het vergeet. Dus nodig is het niet...

Enjoy!

12

rosajati schreef:

Moeten is dwang.... Ik doe het dus nooit, gewoon omdat ik het vergeet. Dus nodig is het niet...

Haha oke dan weet ik genoeg ;)

13

Ik heb ze gemaakt en ze waren super gelukt!!! En ik ben wel trots op mijn eerste beklede cupcakes :thumb:

14

zien :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

15 Laatst bewerkt door Carien (11-01-2011 20:19)

toutout schreef:

En die snoepzak is ook wel een goed idee! Ik heb geen spuitzak alleen z'n icing set soort pompje... :/  Ik weet niet of hrt ook dzzrin zou kunnen ??

Weet niet wat voor pompje, maar kan me voorstellen dat dat de luchtigheid negatief beinvloed. Snoepzakken worden hier op het forum door iemand die er heeeel veel heeft gekocht; effe zoeken op snoepzakken, moet goedkomen :Y

16

Carien schreef:
toutout schreef:

En die snoepzak is ook wel een goed idee! Ik heb geen spuitzak alleen z'n icing set soort pompje... :/  Ik weet niet of hrt ook dzzrin zou kunnen ??

Weet niet wat voor pompje, maar kan me voorstellen dat dat de luchtigheid negatief beinvloed. Snoepzakken worden hier op het forum door iemand die er heeeel veel heeft gekocht; effe zoeken op snoepzakken, moet goedkomen :Y

eerlijk gezegd ging het ook niet zo best met het pompje zal voortaan snoepzakken gaan halen of een spuitzak :D

17

Carien schreef:

Ik heb een foto gemaakt vanuit mijn telefoon niet zo goed te zien , maar goed hier zijn ze dan :o
http://i56.tinypic.com/52l1c7.jpg

18

toutout schreef:
Carien schreef:

Ik heb een foto gemaakt vanuit mijn telefoon niet zo goed te zien , maar goed hier zijn ze dan :o
http://i56.tinypic.com/52l1c7.jpg

Ik wou ze eigenlijk met glitter dusteren, maar had het nog niet binnen.( ga ik om 15.15 de kids van school halen kom de pakketje aan om 15.25, helaas net te laat thuis :o )

19

:thumb: zijn heel leuk geworden :Y
Ga je ze nog bij klein & fijn showen?!

20

Carien schreef:

:thumb: zijn heel leuk geworden :Y
Ga je ze nog bij klein & fijn showen?!

ga ik straks zeker even doen!

21

Nou dat zijn cc's geworden waar je trots op mag zijn  :Y !

22

Kaasvrouwtje schreef:

Nou dat zijn cc's geworden waar je trots op mag zijn  :Y !

Bedankt en ik ben best wel trots  :)