Re: Waarom mixen gebruiken?

Ahaaaaa, dat verklaart een hoop. Met die verhoudingen moet het wel lukken inderdaad, zeker als je het hier en daar combineert met fruit met meer pectine.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

77

en zo leer je in een topic over "gebruik mïxen" weer een heleboel over jam :lol:  ( daarom zit ik steeds langer op het forum te lezen dan gepland)

Maar nog even over de mixen: ik ben begonnen met fondant zelf te maken maar inmiddels overgestapt op die van Bakels, omdat ik die veel lekkerder vind.
Voor het kapsel gebruik ik ook de mix, gewoon omdat ik die ook lekkerder vind.
Voor de rest maak ik alles zelf. Dat is op zich voor mij geen probleem omdat de keuken mijn heilig domein is en ik daar meer uren in rondhang dan goed voor me is.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

78

Nou ben toch blij dat ik dit topic ben gestart :Y

79

Misschien een beetje laat met mijn reactie maar wilde 'm toch graag toevoegen.
Ik gebruik geen mix omdat ik zoveel mogelijk biologische ingredienten wil gebruiken. Geen leed op mijn bord en dus ook niet in mijn taart of cupcakes. Het is wel zo dat ik daardoor niet zo vaak kan (kon) bakken en decoreren als ik zou willen. De laatste tijd wel bezig om ook voor anderen te bakken waardoor ik gelukkig wel vaker ermee bezig kan zijn :)
Helaas is de decoratie amper biologisch te doen, dus als iemand nog tips heeft..

80

Hi Marloes,

Ik werk ook heel veel biologisch en fair trade maar niet all the way...  dat is ook geen optie. Ik maak zelf wel vaak marsepein van gemalen amandelen, eiwit en poedersuiker... Ook de poedersuiker is niet biologisch te krijgen en die heb je wel nodig. Je kunt ook kleuren maken van ingekookte vruchten bijvoorbeeld. Maar natuurlijk niet die mooie kleuren.
Dus 100% gaat je niet lukken maar je kunt een eind komen als je creatief denkt.
Ik vertel klanten die speciaal bij mij komen voor de bio-fairtrade combinatie hoe het in elkaar zit en de meesten vinden het dan geen probleem om de deco gewoon te doen met de beschikbare producten. Uiteindelijk willen ze ook gewoon een mooie taart natuurlijk. Dus eigenlijk heb ik geen tips :)

Groetjes,
Anja

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

81

Hoi Anja,

Belangerijkste vind ik ook dat de dierlijke ingredienten biologisch zijn en de chocola eerlijk (al blijkt dat dat ook niet voor 100% kan). Kwam vandaag in de bio-markt biologische poedersuiker tegen...250 gr in de aanbieding 1,25. Maar fijne kristalsuiker heb ik nog niet kunnen vinden en dat gebruik ik vaker en liever. Ook nog heerlijke essence meegenomen (framboos en sinasappelbloesem :9 ).

82

Suiker is altijd het probleem. Het moet inkooptechnisch ook nog kunnen want 1,25 voor 250 gram poedersuiker, tja, dan kan ik mijn business wel opdoeken :). En gebak maken met grove suiker kan vaak ook niet alhoewel ik een aantal recepten heb waar ik grovere suiker gebruik en dat ook heel goed kan. Ik heb de fair trade trouwtaart gemaakt voor de 1-ste fairtrade bruiloft vorig jaar georganiseerd door Max Havelaar en daarbij waren alle producten behalve dan het meel en de eieren die natuurlijk geen fairtrade label hebben het fairtrade label. Dus waar een wil is, is een weg......
Het kostte ons toen wel veel moeite om alle ingredienten bij elkaar te krijgen hoor.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

83

Vind de prijs ook niet grappig, heb het daarom ook niet meegenomen. Heb je foto's bekeken, ziet er mooi uit. Inderdaad...waar een wil is, is een weg :thumb:

84

Omdat het makkelijk is?

Heb net voor het eerst zelf biscuit en botercreme gemaakt.
Maar het is allebei mislukt :(. De biscuit door mijn oven ( :grr: eens in de zoveel tijd heeft hij kuren en mislukt het dus, zoals vandaag. Sprong die opeens op error en na een tijd weer enz enz  :s ).
De botercreme weet ik niet precies waardoor, ik denk doordat de boter nog niet zacht genoeg was  :o ? In ieder geval moet ik nog heel lang oefenen denk ik voordat ik die handigheid heb.
En ook de ruimte in de keuken vinden (kleine keuken, dus moet alles beter orderen voordat ik begin, zodat ik alles kwijt kan).

Morgen ga ik eens wat spulletjes halen op Rijneke Boulevard. Begin ik eerst met mixen, zodat er nagenoeg niets fout kan gaan (hopelijk doet m'n oven het morgen  :x ). En als ik dan alles goed onder de knie heb ga ik het wel weer helemaal zelf proberen  :) .

Everything is what it looks like, but nothing is what it seems to be!

85

@ An Angel,

Ik maak meestal de cream vanilla frosting, als je de melk en bloem voorzichtig mengt en bij het koken blijft roeren dan kan het haast niet misgaan. Succes in elk geval!