1

Onderwerp: Jam en Botercreme

Hallo,
Ik ben Aisha.
Ik bak niet zo lang taarten en ben nieuw op dit forum.

Ik wil een biscuit maken en deze vullen met jam en botercreme.
Moet ik voor de jam gewoon een pot uit de winkel kopen en de cake daarmee vullen of moet ik er nog iets mee doen?

Groeten,

Aisha

2 Laatst bewerkt door Linneke (09-01-2011 14:37)

Re: Jam en Botercreme

met de botercreme een dijkje spuiten aan de rand van je doorgesneden biscuit en daar de jam in vullen (zo uit de pot niets meer mee doen)

succes

groetjes Colinda   mijn motto : bijzonder feest , eigen taart
                              www.bijzondertaartje.nl

3

Linneke schreef:

met de botercreme een dijkje spuiten aan de rand van je doorgesneden biscuit en daar de jam in vullen (zo uit de pot niets meer mee doen)

succes

Bedankt!

ik ben ook net begonnen met taarten bakken & ik heb 1 vraagje;
is botercreme ''verplicht'' om op een taart te doen voor het vullen en/of bekleden?  :o sorry, kan ook nog niet alles weten!  :D

groetjes!

wat is er nou mooier, leuker, spannender als taarten bakken? =)

Verplicht is het natuurlijk nooit, maar als je een vulling gebruikt, kun je beter een dijkje maken van botercreme zodat de vulling er niet tussenuuit piept!! En je kan de taart er ook mee afsmeren voordat je de fondant en of marsepein eroverheen doet!
Groetjes Darlene

Botercreme is absoluut geen must om mee te vullen maar het wel de enige vulling die buiten de koelkast houdbaar is (voor zover is weet...) dus als je taart lang buiten de koeling moet staan zou ik wel voor botercreme kiezen ipv iets op basis van melk/slagroom.

Life is what you bake it.

7 Laatst bewerkt door blablabla123 (10-01-2011 21:37)

ik ben binnenkort jarig (15) en ik wou een taart maken in de richting van biscuit 1 keer doormidden snijden dus 2 lagen, gevuld met aardbeienmousse en chocoladefondant eroverheen. is dit uberhaupt een goede combinatie? en ik was van plan om biscuit gewoon te maken zoals overal op internet te lezen is, aarbeienmousse maken van gepureerde aardbeien of zo? (ook van internet) en chocolade fondant (ook van internet). hebben jullie misschien nog op of aanmerkingen hierbij want, ik heb helemaal geen ervaring alleen cake bakken..  O-) en volgens mij hebben jullie er meer verstand van als mij, haha :lol:
groetjes!

8

Als ik jou was zou ik beginnen met een naturel biscuit en deze vullen met een makkelijke vulling omdat het de eerste keer zeker nog allemaal even uitzoeken is... Je kan dan kiezen voor bijvoorbeeld mona toetje (gewoon in de supermarkt kopen en zo tussen je taart smeren) en een jam die je lekker vind. Ook kan je hem vullen met banketbakkersroom van dr. oetker. Fondant of marsepein kan je bij sommige winkels kopen of bij de webshop.

Als je toch graag een chocolade biscuit maakt kan je hem vullen met chocomouse en jam of iets met caramel (kijk ook eens bij recepten voor andere lekkere vullingen, deze kosten wel wat meer tijd natuurlijk) en chocoladefondant kan als je dat lekker vind maar je taart overgieten met ganacheee raad ik ook zeker aan als je een chocoholic bent ;) :D

succes met bakken en wel een foto plaatsen he! :D

9 Laatst bewerkt door blablabla123 (11-01-2011 16:05)

handige tip! ik denk dat ik de eerste maak met mona enzo... :thumb:
haha, als het lukt zal ik zeker een foto plaatsen!  ;)

en weet iemand of de fondant van de sligro '''goed'' is?  :o

groetjes!