1

Onderwerp: Hoe krijg ik dit voor elkaar!!!

Ik heb wel eens eerder koekjes gebakken maar die zijn toen helemaal uitgelopen :nooo .
En als ik hier op de forum kijk zie ik toch aardige mooie strakke koekjes.
Nu wil ik voor een traktatie mooie strakke welgevormde koekjes bakken en decoreren, ik heb de koekmix van de shop besteld.
Iemand goeie tips voor ik eraan begin.
Alvast bedankt :)

2

Re: Hoe krijg ik dit voor elkaar!!!

vaak ligt het aan je recept, of je koekjes gaan uitlopen of niet!
Hoe de koekjes zich houden van de mix van de shop weet ik niet (geen ervaring mee!), maar een simpel 1-2-3 deeg loopt niet (nauwelijks) uit!

(1 deel suiker, 2 delen boter, 3 delen bloem, en dan een eitje, vanillesuiker en snufje zout en bv cacao voor een choco-variant, of kaneel ect)

3

Ik ken de mix van de shop niet, maar ik zou ten eerste heel goed de instructies lezen ( ook eventueel op de site van de shop), want ik herinner me vaag iets van een tip. Verder helpt het ook om de de koekjes eerst een half uurtje in de koelkast te leggen voor de oven in gaan :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Bij de mix van de webshop staat een tip:
"Maar ook gewoon zo gevuld in een koekjes uitsteker, meng dan half om half bloem met koekjesmix om uitvloeien te voorkomen."

5

Ik heb de laatste keer deze tip: http://www.maakjetaart.nl/home.php?PID= … mp;AID=144 gevolgd, en de uitgestoken vormpjes een uurtje in de vriezer gedaan, daarna meteen gebakken en dat ging goed!

6

Karin09 schreef:

Bij de mix van de webshop staat een tip:
"Maar ook gewoon zo gevuld in een koekjes uitsteker, meng dan half om half bloem met koekjesmix om uitvloeien te voorkomen."

Dat was 'm!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

@Pastry........nog een kleine tip: als je een pakkende topic-titel kiest, krijg je waarschijnlijker sneller reactie...........

8

bedankt :thumb:  voor jullie tips ik ga het morgen uitproberen.