1

Onderwerp: Schilderen

Hier nog eens een vraagje...

Voor het schilderen wordt er steeds gesproken over poeder dat opgelost wordt in alcohol.

Kan je ook gewoon schilderen met vloeibare kleurstof? En zo ja moet je dan nog verdunnen?

Dank je

Inge

2

Re: Schilderen

Ben ook benieuwd...

Ik doe vaak 2 druppels water en dan mijn kwastjeheel voorzichtig dopen in de kleurstof en megen met de druppels water. Lukt ook, duurt wel langer voor het droog is.

4 Laatst bewerkt door Ottolien (11-01-2011 13:14)

Ik heb wel geschilderd met de kleurpasta waarmee je je fondant kleurt. Ik heb het wel vedund met alcohol, maar het werkt niet zo lekker als de dustpoeders. Het blijft wat ongelijkmatiger van structuur.

edit: hihi, ik was even vergeten dat ik mijn avatar heb geschilderd met kleurpasta :+ . Het blauw dan. De zwarte randen zijn wel met dust :Y

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Welke vloeibare kleurstof bedoel je dan? De gels en de pasta's kun je wel gebruiken, eventueel verdund met alcohol. De echt vloeibare kleurstoffen, zo vloeibaar als water, zijn hier niet gechikt voor.
In de faq staat hier ook een stukje over.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Ik heb altijd geschilderd met dusting-powder, aangemaakt met water, omdat ik geen verschil kon ontdekken met het verdunnen met alcohol.

Sinds een paar maanden schilder ik met "Edible paint" van Squires Kitchen (schrijf ik dit goed??) en verdun dit ook met water.
Het bevalt prima, maar zoals gezegd, ook met de poedervorm kun je heel goed schilderen.

Ik heb het ook eprobeerd met de Icing colours, maar dit blijft erg lang plakkerig en beviel mij niet zo goed.

Tipje: met veel water krijg je een "doorzichtig" laagje (te vergelijken met aquarelverf) en als je wat minder water toevoegt dan wordt de kleur dieper, maar ook krijg je meer "strepen" in je verf.

Hoop dat je er iets aan hebt!  ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

7

Ottolien schreef:

..... De zwarte randen zijn wel met dust :Y

:think: hoe doe je dat dan? Maak je een lijntje nat met een kwastje en ... :think: .. :nooo Hoe doe je dat zonder poeder op de rest van je taart (puzzel) te krijgen?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Carien schreef:
Ottolien schreef:

..... De zwarte randen zijn wel met dust :Y

:think: hoe doe je dat dan? Maak je een lijntje nat met een kwastje en ... :think: .. :nooo Hoe doe je dat zonder poeder op de rest van je taart (puzzel) te krijgen?

Ik heb eerst het blauw geverfd en heel goed laten drogen. Toen zwarte dustpoeder vloeibaar gemaakt met alcohol en deze toen heel secuur over het plaatje geverfd. Maar ik moet zeggen dat je er ook daarna niet meer met een vinger aan moet komen want dan geeft het zwart af.
Maar het is zelfs mij gelukt :+ dus iedreen moet het kunnen :Y

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

Nou ja, dat laatste weet ik natuurlijk niet  ;) .
Ik had je verkeerd begrepen, dacht dat je een lijntje gedust had, vandaar.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl