1

Onderwerp: 2 verschillende kleuren marsepein in 1 stuk?

Ik wil een taart maken waar in dan een vijver in maak ( heb ik hier al meerdere keren voorbij zien komen  ;) ).
Ik wil de taart zelf in het groen of bruin maken met dus een grote blauwe vijver bovenop. Hoe doe ik dat? Gewoon 1 grote lap marsepein in groen of bruin over de taart bekleden en apart dan een stuk blauw er weer bovenop doen of snijden jullie dan de andere kleur eronder weg?

En dan nog een andere vraag over een strik? Die is zo te lezen het beste met fondant en tylose te maken en moet een paar dagen uitharden....?? Maar dan is de strik zelf toch niet meer te eten? (zal wel handig zijn want dan kan je de strik al weken van te voren maken?)

Groetjes Brenda

2

Re: 2 verschillende kleuren marsepein in 1 stuk?

Ik heb toen een vijver gemaakt en er bovenop gelegd. eruit snijden is volgens mij niet zo makkelijk

De strik is in principe niet meer eetbaar ivm toevoeging tylose (in theorie wel eetbaar maar in praktijk...)
Die kun je inderdaad al weken van tevoren maken

3

Re: 2 verschillende kleuren marsepein in 1 stuk?

Ik heb laatst een strik gemaakt zonder tylose en was prima. Zelfs in de koelkast 2 dagen was de strik niet ingestort. En mijn klant heeft er ook nog eens van gesmuld. Ik ben een week voordat de strik af moest zijn begonnen.

Je kan ook de lap uitrollen en dan het stuk van de vijfer erop leggen en ook even meerollen. let op dat de vijfer dan wel iets groter wordt, dus maak je vijfer kleiner dan je wilt voor het uitrollen.

Succes!