76

Re: nooit mislukkende cupcakes van nigella lawson

ze zijn super lekker, maar zakken bij mij ook in.. :(

77

broodjelol schreef:

ik heb deze ook gemaakt en bij mij zijn ze mislukt, ook met sojamelk trouwens.... er zat onderin een grote luchtbel, en ze waren ingezakt, soort diabolo vorm dus.
ligt misschien aan de oven?

ik heb dit zelfde probleem, heb nog geen oplossing kunnen vinden op het forum.
wie kan mij helpen?

78

Zou rijstemelk dan misschien een beter alternatief zijn? AH verkoopt het, staat bij de soyamelk en houdbare melkproducten...

79

Heb ze van het weekend met rijstemelk gemaakt en de baktijd 5 minuten verlengd en toen bleven ze goed! :)

80

bij mij lukken ze met soja ook altijd prima hoor. Denk dus dat het daar niet aan ligt.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

81

Ik gebruik altijd een ander recept, maar wil dit recept zeker een keer proberen :9

Heb nog een hoop te leren als ik die mooie taarten allemaal zie.

82 Laatst bewerkt door frobeltrutje (07-10-2010 19:59)

:p

83

ik heb dit recept ook een paar keer geprobeerd maar bij mij worden ze nooit 100% gaar zal ik maar zeggen.

Ik heb op verschillende graden geprobeerd maar altijd is de middenstuk een beetje klef (als ik het zo mag zeggen).

Heeft iemand een tip voor mij..

welke hoogte gebruiken jullie in de oven... midden of onderste gedeelte?

84

Pebbles schreef:

Ik haal net m'n nooit mislukkende cupcakes uit de oven en denk huh? (nou ik zei iets anders maar dat bespaar ik de jeugd onder ons hehehe). Zul je net zien dat die dingen nooit mislukken behalve dan bij mij. Sta te zoeken in m'n kleine keukentje waar ik zo snel met het bakblik heen moet en onderwijl valt m'n blik op de boter die ik een kommentje op de afzuigkap nog vrolijk op kamertemperatuur staat te wezen. Even kijken of ik nog basterdsuiker heb dus ;)

O god die is leuk :lol:  :lol:  Ik zie het al helemaal voor me :lol:  :lol:  Waar je soms ben he met je gedachten..... :D

Ik heb een nieuwe hobby gevonden! Taarten bakken!!!!

85

mariska75 schreef:

Ik heb dit recept gebruikt voor de cc-tjes voor mijn dochtertjes communie. De kids hebben echt zitten smullen!! Alleen had ik er per ongeluk gewone suiker ingedaan. Ik heb ze gemaakt met mijn kenwood keukenmachine, met K-klopper. Eerst de boter zacht, en dan pas de rest erin.
Ik heb een paar dagen later er ook eentje geprobeerd, en ze waren echt heerlijk, maar of het nou aan de keukenmachine ligt, of door de gewone suiker, geen idee.

Groetjes, Mariska.

Dus je kan het ook met gewone suiker doen? Ik heb me vandaag in Belgie rotgezocht naar basterdsuiker... Ik heb uiteindelijk wel basterdsuiker maar niet helemaal witte maak dat uit of beter met gewone suiker doen ??? :s

86

Car schreef:

Ze bedoelt in het boek volgens mij inderdaad dat ding met mes en zo. Maar ik heb alles in de KitchenAid gekieperd, en dat ging perfect! Echt zó makkelijk deze cupcakes!

Welke garde gebruik je met je keukenmachine zo'n K-klopper of anders??

87

ik heb ze net gemaakt en echt een succes gewoon doen wat er staat!!
En wat zijn ze lekker joh heerlijk.. Ben aan me tweede 24 cc hoop dat ie ook goed zijn me dochtertje zal heel erg blij zijn...

88

Dit recept heb ik ook al meerdere keren gebruikt echt lekker en nog nooit mislukt. Vorige week heb ik het beslag gemaakt, vervolgens een appel geschild en in stukjes gedaan. De appels met suiker bestrooit, toen kwam ik erachter dat ik geen kaneel meer had. Ik heb toen speculaaskruiden gebruikt. dit ook bij de appels gedaan alles gemengd, bij het beslag gedaan en in de oven. Het was echt super lekker. Ik wil ze ook een keer met banaan vullen, maar ja kan niets alles tegelijk he.

89

olcay2010 schreef:

Dit recept heb ik ook al meerdere keren gebruikt echt lekker en nog nooit mislukt. Vorige week heb ik het beslag gemaakt, vervolgens een appel geschild en in stukjes gedaan. De appels met suiker bestrooit, toen kwam ik erachter dat ik geen kaneel meer had. Ik heb toen speculaaskruiden gebruikt. dit ook bij de appels gedaan alles gemengd, bij het beslag gedaan en in de oven. Het was echt super lekker. Ik wil ze ook een keer met banaan vullen, maar ja kan niets alles tegelijk he.

mmmmmm lekker ik ga dat ook eens proberen ik heb ze vandaag gemaakt en gevuld met banketbakkersroom, maar appel ofzo nog nooit geprobeerd heerlijk ga het echt uitproberen en ze eijn tot nu toe nog nooit mislukt bij mij.. ;)

90 Laatst bewerkt door Sassie26 (07-05-2021 16:41)

I

91 Laatst bewerkt door Sassie26 (07-05-2021 16:41)

O

92

Umran schreef:

ik heb dit recept ook een paar keer geprobeerd maar bij mij worden ze nooit 100% gaar zal ik maar zeggen.

Ik heb op verschillende graden geprobeerd maar altijd is de middenstuk een beetje klef (als ik het zo mag zeggen).

Dit probleem heb ik ook! En nou lukken mijn taarten altijd, maar mijn cc's willen de laatste tijd echt niet. Dus misschien een stomme vraag, maar op welke stand moet dit recept en hoe warm zetten jullie de oven?

Groetjes!

taartenvannicole.jimdo.com
Chocolate doesn't ask silly questions, Chocolate understands

93

Hier het zelfde probleem....

Niet helemaal gaar en ze zakken en krimpen bij het afkoelen waar door het papiertje los laat en ze niet mooi zijn om op te maken....
Ga maar opzoek naar een ander recept!!!... suggesties??

Ik vindt ze ook niet geweldig.

Ik gebruik het Laura Vitalis recept,die lukken bij mij het beste.

Vr Gr Thé

95

k maak deze vaak, ze lukken altijd en zijn super lekker, maar ze worden bol van boven, en wil ze graag plat hebben zodat ik ze mooi kan decoreren, k vuld ze ong 3/4

96

nadoria, de oplossing voor je probleem is dat je gelijk na het bakken een snijplank op je cc's legt. daarna zijn ze plat :)

97 Laatst bewerkt door Sjanette (10-10-2011 21:12)

Ik heb net deze cc's gemaakt, maar kreeg echt geen 12 cc's uit het beslag. Met moeite 10 kunnen vullen voor 1/3 denk ik, maar zijn niet tot de rand toe gerezen. Smaak is wel goed, niet droog.
Heb alles behalve de melke in de kom van de ka gegooid. Tijdens het mixen beetje bij beetje de melk erbij en toen gestopt.
Heb mijn hetelucht oven op 175 graden gezet voor 20 minuten.
Doe ik iets fout? En hoe is de structuur van een cc? luchtig of juist compact?

98

help mijn jam is naar beneden gezakt,iemand een oplossing?????

99

NJ Cakes schreef:
Umran schreef:

Dit probleem heb ik ook! En nou lukken mijn taarten altijd, maar mijn cc's willen de laatste tijd echt niet. Dus misschien een stomme vraag, maar op welke stand moet dit recept en hoe warm zetten jullie de oven?

Groetjes!

Ik zet de oven op 180 graden en dan ongeveer 18 minuten, maar dat kan per oven verschillen. Bij mij klapt vaak de bovenkant een beetje open en daaraan kan ik precies zien of het middenstuk gaar is. Soms staan ze nog wel 2 minuten langer in de oven. Als je na het afkoelen nog een tuutje op de cupcake hebt dan kun je deze eraf snijden.

100

Wat voor boter kun je het beste gebruiken?? Ongezouten roomboter of gewoon margarine??? Ik gebruik vaak ongezouten roomboter!

Ik neem aan dat alles op kamertemperatuur moet zijn??