1

Onderwerp: cakejes afmeren met iets anders dan botercreme

LET OP: OUD TOPIC

hallo allemaal,

ik moet iedere week een aantal cakejes (gem. 12 stuks) maken voor een klein filmtheater, nu zat ik te denken als ik afsmeer met botercreme dan moet ik of een heel klein beetje maken iedere week of meer maken en invriezen en zo, maar dat vind ik minder lekker.
wat zou ik nog als alternatief kunnen gebruiken.

wie heeft er tips en idee

2

Re: cakejes afmeren met iets anders dan botercreme

Je kan ook abrikozen jam gebruiken, En ik meen ook chocoladepasta.
Je kan ook even met de zoekfunctie kijken, Dan komen er misschien nog wel wat dingen.

Groetjes Jesni.

3

Witte choco pasta :9

4

ik gebruik ook jam of pasta...

5

Je kan botercreme (wel op basis van roomboter natuurlijk!) ook met de smaken van patidess op smaak brengen of er b.v. cacao doorheen mengen om chocoladecreme te maken.
Maak je 1 keer botercreme in grotere hoeveelheid, en dat vries je in kleinere porties in. Je kan dan per portie botercreme een andere smaak maken.

Je kan er ook een laagje ganache op aanbrengen,

of afsmeren met sinasappel/passievruchtencreme (recept staat ook op mijn site onder het kopje recepten). Deze kan je overigens ook prima invriezen.

Lemon curd...ook heel lekker en zo (pot) bij Appie te koop.

De mogelijkheden zijn legio.

Groetjes,
Annette

Groetjes v. Annette.

6

ik vindt mijn bc altijd te boterig hoe komt dat?
ik zie wel eens dat ze afsmeren met wat anders wat veel gladder is wat kan ik nog meer gebruiken om mijn taart strak te krijgen?

7

olivierd schreef:

ik vindt mijn bc altijd te boterig hoe komt dat?
ik zie wel eens dat ze afsmeren met wat anders wat veel gladder is wat kan ik nog meer gebruiken om mijn taart strak te krijgen?

Je zit in een heel erg oud topic!
Als je de zoekfunctie gebruikt kom je veel recentere tegen met tips.
Ook in de FAQ staat hoe je het anders kan doen: http://www.deleukstetaarten.nl/faq/71/H … bekleden?/