1

Onderwerp: Gluten en koemelk allergie wie kan mij helpen

Hoi Hoi

Ik kreeg daarnet de vraag of ik ook taarten maakte voor kinderen die koemelk en glutenallergie hebben.

Kan ik de gewone biscuit mix gebruiken?

En de vulling wat raden jullie aan?

En de fondant mag dat gewoon?

Ik ben echt een leek op dat gebied dus als iemand kan helpen heel graag.

Groetjes Linda

2

Re: Gluten en koemelk allergie wie kan mij helpen

Kijk eens in dit http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=74530 topic. Hier staan heel veel recepten voor allergieën in.

Succes ermee.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Zeker geen biscuitmix, daar zitten gluten en melk in.
Je moet of een speciale mix kopen bij de reformwinkel of een biscuit maken zonder meel maar bijvoorbeeld met rijstemeel en zonder toevoeging van boter...

Vulllingen kan op basis van vruchten bijvoorbeeld.

Afsmeren alleen met wajang of ah planten margarine.

Voor marsepein of fondant goed de verpakking lezen. In Bakels zit bijvoorbeeld melkpoeder. Bij de shop staat precies wat erin zit.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

4

Hoi Hoi

Dit kindje heeft beide allergieén dus extra lastig geloof ik.
Ik zal me eens verdiepen hierin.Ik zal er dus wel andere fondant voor moeten bestellen ik bestel de 5 kg emmers altyd.

Groetjes Linda

5

Dat is zeker lastig, zeker als je er nog nooit mee gewerkt hebt.
Stuur voor de zekerheid ter controle anders nog even een lijst naar de moeder met de ingredienten die je gaat gebruiken, kan zij ook nog controleren of het goed is.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

6

Voor de melk kan je regalice bestellen. En vullingen staan indd in het desbetreffende allergieen topic.

Je kan een glutenvrij-melkvrij biscuit maken met shar ook te koop bij de hebshop.

Weet wel waar je aan begint. Het is niet niks. 1 verkeerd kruimeltje en diegene kan erg ziek ervan worden.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

Sowieso moet je voor alles nieuwe verpakkingen open maken en zorgen dat je materialen die je gebruikt superschoon zijn.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Ja indd.Ik ga ook nog ff 2 keer nadenken of ik het wel doe want de verpakkingen kan ik daarna niks mee doen en dat vind ik ook zonde van men geld.

Ik vind het toch wel een groot risico om voor mensen met allergieën te bakken hoor, ik waag me er niet aan.
Er hoeft maar een krummeltje gluten ergens achtergebleven te zijn en iemand kan doodziek worden.
Mocht je het wel doen, zou ik in ieder geval de besteller ervan op de hoogte stellen dat je hier geen ervaring mee hebt.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/