1

Onderwerp: Eerste stapeltaart: wie stelt me gerust

Ik ga voor het eerst een stapeltaart maken, maar ben er zo nerveus van. Stel dat het instort....
Wie heeft tips? Het wordt een drie laags taart met slagroom. 25-20 en 15 cm. Ik heb platsic dowels, houten dowels, rietjes en Dove Amicelli. Wat kan ik het beste gebruiken om te steunen? En wanneer kan ik de taarten maken en stapelen?

Bedankt voor jullie tips en trucs!

2

Re: Eerste stapeltaart: wie stelt me gerust

Je staat hier verkeerd.............ik meld je even.............antwoord heb ik zo snel niet  ;)

3

Géén idee waarom deze in de rubriek " Sjablonen, Patronen & Howto's " staat??? Echt nieuw ben je tenslotte niet meer ;)

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ik dacht ' how to' stapeltaart???  :)

Go4Cake schreef:

Ik dacht ' how to' stapeltaart???  :)

de rubriek is om die how to's te delen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6 Laatst bewerkt door Glamour (07-01-2011 00:25)

In dit topic staan heel veel tips! http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=129003

Daar vind je vast al heel veel antwoorden. Succes! Altijd spannend... de eerste keer stapelen!

Trouwens... niet vervelend bedoeld hoor, maar ik vind het wel apart dat je je eerste stapeltaart nog moet maken, en je wel al een bedrijf hebt met workshops en alles. Ik vind de taarten die op je site staan er wel erg mooi uitzien hoor, dus met die stapeltaart zal het vast en zeker helemaal goedkomen! veel succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7 Laatst bewerkt door Go4Cake (07-01-2011 10:07)

Ik heb nog nooit een aanvraag gehad voor een stapeltaart, vandaar. Heb er een tijd geleden een voor ons zelf gemaakt, maar dat voelt toch anders dan voor een klant... En dat was een heel kleintje, gestud met rietjes. Vandaar de tips en trucs die ik graag zou willen weten. Maar gaat vast goed komen met de link die Glamour me heeft gestuurd. Bedankt!

O ja, ik geef trouwens geen workshop stapeltaart hoor  ;) . Die wil ik zelf nog altijd ergens volgen.

8

Veel succes!

btw... je prijzen voor de taarten zijn veeeeeeeeeeeeel te laag voor een bedrijf. Lekker omhoog gooien, anders hou je er niets aan over.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

9

Wat is een goede prijs dan? Ik weet niet of ik ze voor een hogere prijs kan verkopen. In Drenthe zijn ze nogal 'zuunig'  :lol:. Merk inderdaad wel dat ik er erg weinig aan overhoud, zeker als de winstbelasting er nog vanaf gaat....

10

volgens mij schelen jullie niet heel veel, glamour vraagt 2,50 euro en jij vraagt ongeveer 2,10. alleen op je site staat dat de klant ook een boltaartje van 4 personen kan bestellen, dat soort dingen zijn veel werk en bijna net zoveel als een boltaart voor 10 of 15 personen, maar je krijgt er een stuk minder geld voor in verhouding tot de tijd die je besteedt.

Dees, ik heb trouwens jouw prijzen als richtlijn gebruikt voor mijn nieuwe prijzen van 1-1-11 ! :D

groetjes Tirza     

11 Laatst bewerkt door Glamour (07-01-2011 22:09)

Glamour vraagt vanaf 2,50 per persoon ;) . Dat is wel een verschil hoor :+ . Voor geboetseerde figuurtjes, veel bloemen, fotoprint, luxe vullingen of ingewikkeld puzzleplaatje reken ik extra. De 30 rond kost bij mij €50,- (ik reken daar 20-25 personen). De 28 rond voor 26 euro vind ik écht heel weinig.

Verder vooral ook de kinderfeestjes. Voor 11 euro moet ik denk ik zelf geld bijleggen. Bij mij kost een kinderfeestje €15,- per kind (voor cupcakes), voor boltaartjes al €17,50 per kind.

@tirza... ik voel mij vereerd  O-)  :Y  Ben je er volgende week?

12

o ja, 'vanaf' daar had ik niet op gelet :) same here btw:Y

groetjes Tirza     

13

Ja klopt. De prijs voor de kinderfeestjes moeten inderdaad omhoog. Dat ga ik komende week doen. Maar als ik 45 euro vraag voor mijn 28 cm taart denk ik niet dat ik veel klanten overhoud.
Overigens liggen de prijzen in het westen wel hoger dan in het noorden. Misschien doordat er in het westen meer vraag is (alhoewel ik met drie taarten in een week ook niet stil zit  ;) ).

14

geen idee of het daar aan ligt.
Er zitten hier wel vrij veel hobbybaksters, die dan marktwerking erg op gang brengen c.q. de prijzen van bedrijven daardoor laag moeten blijven, dus het heeft met meerdere zaken te maken.

en je prijs geleidelijk omhoog brengen hoor, niet in 1 keer veel geld erop. En klanten zeggen nooit tegen mijzelf dat ik goedkoop ben, maar ik hoor dat wel via via terug, dus dan weet ik dat er nog best een kwartje op kan oid.

groetjes Tirza     

15

tipsytaartje schreef:

volgens mij schelen jullie niet heel veel, glamour vraagt 2,50 euro en jij vraagt ongeveer 2,10. alleen op je site staat dat de klant ook een boltaartje van 4 personen kan bestellen, dat soort dingen zijn veel werk en bijna net zoveel als een boltaart voor 10 of 15 personen, maar je krijgt er een stuk minder geld voor in verhouding tot de tijd die je besteedt.

Dees, ik heb trouwens jouw prijzen als richtlijn gebruikt voor mijn nieuwe prijzen van 1-1-11 ! :D

Heb ik net jouw prijzen als richtlijn gebruikt verhoog jij ze weer :lol:

Alles goed???? nee 3 fout

16

wahahahaha pluuntje!!!
Die prijzen die daar stonden waren nog hobbyprijzen, dus ben ietsie omhoog gegaan. :)

groetjes Tirza