1

Onderwerp: Roze en lilla (+vraag)

Of ik een rose prinsessenkasteel kon maken, vroeg bijna 4 jarige dochter. Pfff, zo bedreven ben ik nog helemaal niet. Bij gebrek aan ijshoorntjes heb ik 2 rondjes uit biscuit geprikt en op elkaar geplakt. Daarna beetje in model gesneden en ingesmeerd met BC. De marsepein erom heen, maar toen zat ik met die naad. Ik kreeg het niet mooi dicht gewreven. Hoe kan ik dat het beste doen?

Dochter vond het wel een echt kasteel, gelukkig  :D En de kleuren waren helemaal goed! De bloemetjes had ze zelf uitgezocht, die moesten erop.

http://i237.photobucket.com/albums/ff192/mamvanvier/Kinderen%20algemeen/DSC_0166.jpg

2

Re: Roze en lilla (+vraag)

leuke vrolijke mooie taart
en aanhet snoetje van je dochter te zien vond ze het een hele mooie taart :thumb:

3

Aaaaah wat lief, je ziet dat ze er heel blij mee is! Over de hoorntjes kan ik je geen tip geven, ik ben ook nog niet zo gevorderd haha... Maar het is een hele leuke taart hoor!

4 Laatst bewerkt door Carien (10-01-2011 13:09)

Je kunt ook zo'n vorm snijden uit cake (biscuit lijkt me te slap)(of je maakt vierkante of ronde torens) en dat bekleden. Die naad krijg je nooit helemaal weg vlgs mij.
Zo dun mogelijk uitrollen en er dan een klimop/bloemenguirlande overheen draperen als camouflage.

Maar goed, het is een leuke taart geworden en dochter is blij, dus :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

bedankt voor jullie reacties. Ja, ze was er zeker blij mee. Taart was heel erg lekker, biscuit was superluchtig!

Goede tip om cake te gebruiken voor zulke uitsteeksels. En een guirlande is goed idee, ik had nu her en der nog wat bloemetjes over de lelijkste stukken gedaan :D