1

Onderwerp: zilver fondant maken

Vraagje...hoe krijg ik mijn fonfant mooi zilver?
Snap dat je wit met zwart mengt en goed kneed..dan is het grijs, maar wil het graag zilver of iig met glittering. Heb de jewel twinkle white in huis en ook de snowflake edible lustre van sugarcraft.
Iemand tips?? Alvast bedankt !!!

2

Re: zilver fondant maken

Ik heb pas zelf bij mijn sweet 16 taart grijze fondant grmaakt en daarna gedust. Ik zal de kleur wel even opzoeken maar hij werd heel mooi zilver en erg veel glitters

N-Joy Cakes

3

Ok bedankt alvast...zou super zijn :)

4

Ik heb het ook met dust gedaan. Werd mooi zilver.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

5

Heb net ontdekt dat het ook bij de FAq staat...maar als voorbeeld kleuren ze daar alleen een klein balletje... Lukt het ook wel als ik het voor de hele lap doe? en moet ik dit dan doen voor of na het bekleden?

6

NiQ schreef:

Ik heb pas zelf bij mijn sweet 16 taart grijze fondant grmaakt en daarna gedust. Ik zal de kleur wel even opzoeken maar hij werd heel mooi zilver en erg veel glitters

welk merk gebruikte je hiervoor dan?

7 Laatst bewerkt door Soesie (09-01-2011 13:15)

Regenboog schreef:

Heb net ontdekt dat het ook bij de FAq staat...maar als voorbeeld kleuren ze daar alleen een klein balletje... Lukt het ook wel als ik het voor de hele lap doe? en moet ik dit dan doen voor of na het bekleden?

Ik heb eerst bekleed, toen gedust, toen de decoraties erop.

8

Soesie schreef:
Regenboog schreef:

en welk merk heb je ervoor gebruikt?

9

volgens mij heb ik deze gebruikt

Rainbow Dust Plain & Simple Grey: Shadow Grey

alleen op het plaatje ziet hij er lichter en niet zo glitterig  :rolleyes:  uit als op mijn decoratie. dus ga nu toch wel twijfelen

N-Joy Cakes

10

Regenboog schreef:
Soesie schreef:
Regenboog schreef:

en welk merk heb je ervoor gebruikt?

Rainbow dust  Starlight Silver Saturn

11

Ik weet dat Kwebbeltje ook een goede manier had (zag er erg mooi uit) Ik zoek het even voor je op:

Uit dit topic
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=127959

Kwebbeltje schreef:

ik heb licht grijze fondant gebruikt en dat dan weer gedust, nee niet met zilver, maar met parelmoer, dat vind ik het mooiste ziver effect geven...

12

Als je een hele taart zilver wilt hebben kun je hem denk ik beter sprayen met een Lustre spray van PME. Soms heeft ie twee lagen nodig, maar goud lukt er ook altijd heel mooi mee. http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=4425

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

13

Ik heb een taart een keer hellemaal geverft :lol: ook zilver

14

ik heb laatst voor mijn grolsch taart de spray gebruikt van PME uit de shop.
Heb het wel gebruikt met de spray gun, anders werkt het niet mooi, vindt ik.

Groetjes Kamani