1

Onderwerp: Fondant Sligro te nat

Hoe kan ik de fondant van de sligor (merk Niels de Veye) omtoveren tot rolfondant. In de emmer is het hardstikke nat en lijkt het meer op glazuur dan op fondant. Wil het gebruiken om rolfondant van te maken. Iemand tips. Of tips hoe dit soort fondant anders te gebruiken.

2

Re: Fondant Sligro te nat

Dat is ook glazuur (=schenkfondant). We hebben het hier altijd over fondant als we rolfondant bedoelen, maar in dat emmertje zit precies wat er op staat: fondant.

Lekker over cupcakes en zo :9

Het schijnt dat iemand er wel eens rolfondant van heeft gemaakt, maar dan moet je er echt heeeeel veel suikerbakkerspoeder aan toevoegen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

ik heb er rolfondant mee gemaakt. Inderdaad suikerbakkerspoeder toevoegen tot het de juiste consistentie heeft, gaat prima

4

@monique53
Had inderdaad gelezen dat het ook met poedersuiker kan maar wordt hij dan niet mega zoet (voor zover hij dat nog niet is). Overigens nog tips waar ik eventuele kant en klaar fondant kan kopen in de winkel?

5

Hmmm in weet bij de Sligro verkopen ze wel fondant maar dat is vloeibaar fondant en dat is heel anders dan de rolfondant die wij gebruiken om onze taarten mee te bekleden en er is geen manier om de vloeibare fondant om te toveren naar rolfondant helaas :)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

6

Ze hebben bij de Sligro van hetzelfde merk ook rolfondant en die werkt prima! Die is ook nog erg voordelig, 1 kg voor €3,70 (incl btw).

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

7 Laatst bewerkt door Spices (09-01-2011 11:08)

Sylliek schreef:

Ze hebben bij de Sligro van hetzelfde merk ook rolfondant en die werkt prima! Die is ook nog erg voordelig, 1 kg voor €3,70 (incl btw).

Ik moet effe gaan kijken of wij die hier ook hebben :Y

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

8

Ja weet ook niet of elke Sligro hetzelfde assortiment heeft maar ben er achter dat het merk Niels de Vaye het eigen patisseriemerk van de Sligro is. Misschien dat je het kunt bestellen ga het zelf ook even kijken. Kom uit regio tilburg dus als mensen weten of rolfondant bij Sligro Tilburg of Makro Breda te krijgen is hoor ik dat nauturlijk ook graag. wil graag weer nieuwe taartbakpoging ondernemen :Y

9

gordijn87 schreef:

@monique53
Had inderdaad gelezen dat het ook met poedersuiker kan maar wordt hij dan niet mega zoet (voor zover hij dat nog niet is). Overigens nog tips waar ik eventuele kant en klaar fondant kan kopen in de winkel?

bij Pipoos en Hoyng (Cook en Co) maar die zijn allebei erg duur. 2.75 per 250 gram.

Het wordt dan wel mega zoet inderdaad, maar dat zijn ze naar mijn idee allemaal.

10

Bij Makro Breda hebben ze Funcakes rolfondant met vanillesmaak. In een display vlak bij de kassa's... In verpakkingen van 1 kg....

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

11

O ideaal.
Binnenkort dan maar eens gaan kijken bedankt :)