1

Onderwerp: Hoe krijg ik mijn fondant met structuur op de taart?

Als ik normaal gesproken mijn taart bekleed, dan rol ik het uit op een plastic zeil, deze vouw ik dubbel (met de fondant naar buiten) en dan leg ik de fondant op de taart, vouw het weer open en daarna verwijder ik het zeil.
Maar nu heb ik met kerst een rolling pin gekregen en structuur in het fondant gemaakt. Maar dan ligt de structuur boven en als ik dan de lap fondant over de taart wil leggen, ligt de structuur onder.
Hoe doen jullie dat?   :think:  Ik kom er niet uit!

2 Laatst bewerkt door Glamour (08-01-2011 21:51)

Re: Hoe krijg ik mijn fondant met structuur op de taart?

Rol je fondant uit op je zeil zoals je gewend bent. Leg de structuurmat op je fondant, druk het goed aan (of met de roller, net wat je gewend bent). Draai de sandwich om (dus nu ligt de structuurmat onder en je plastic boven. Dan haal je je zeil eraf, en leg je de fondant op de taart met de structuurmat, zoals je normaal met je zeil zou doen. Snap je het?

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Ja, ik snap je, maar heb helaas geen structuurmat, maar een roller. Dan gaat het verhaal niet op, ben ik bang...

4 Laatst bewerkt door Rafaela (08-01-2011 22:03)

Ik rol uit op mijn zijltje, dan met de structuurroller erover. Daarna leg ik een ander zeiltje erop en draai het om. Het eerste zeiltje dan eraf halen en dan over de taart en dan heb je de structuur boven. Snap je het nog een beetje ;)

Veel liefs Rafaëla

5

Zo had ik het inderdaad ook geprobeerd, maar door het weer omkeren op een ander zeiltje, was de structuur zo ongeveer weer verdwenen. Misschien had ik het niet diep genoeg aangebracht... Blijven oefenen dus maar! (weer een goede reden om een taart te bakken natuurlijk ;)

6

Misschien moet je dan proberen uit te rollen op poedersuiker. Dan de structuur erin rollen en de lap opscheppen met je handen en over de taart leggen.
Ik werk bij al mijn taarten op die manier dus voor mij is het ene eitje. En ik weet dat er ook filmpjes op you tube staan hierover. Misschien kan je die zoeken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Bedankt voor de tips, Ilonka, ik zal ook eens op youtube gaan zoeken.