1

Onderwerp: strikken van lint

Ik heb dit nog nooit gedaan..maar iemand zou het graag willen.... een lint midden over de taart en dan in het midden een strik ook van lint.... zijn die zo te koop of makkelijk zelf te maken... ik heb hier al wel eens gezien met van die mooie strass erin..dat wil ik nog wel doen maar dit moet helemaal strak... wie heeft het verlossende antwoord...
waar wat en hoe! ;)

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

2

Re: strikken van lint

Bedoel je echt lint of van fondant?
Echt lint kun je gewoon kopen bijv bij de action.
van fondat staat wel ergens een how to op de site

Groetjes Jolanda

Met vriendelijke groet
Jolanda

3

echt lint bedoel ik maar dan om er een strik van te maken... nee lint weet ik waar ik kan kopen en van fondant kan ik ze maken...
ik zal ff een voorbeeldje zoeken mischien was mijn vraag stelling niet helemaal duidelijk.

http://i23.photobucket.com/albums/b394/conny4u/GetAttachment.jpg
Een klant stuurde deze  foto...weet niet of hij van iemand hier van het forum is...kan hem ook niet groter krijgen...maar ze willen deze taart en met dat lint zo en de strikken...dus vandaar mijn vraag om hoe de strikken te maken  (van echt lint dus)

bedankt in ieder geval voor het meedenken

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

4

Ik denk dat je de strikken het best "los" kan strikken/maken en dan eerst het lint vastzetten en daarna de strik erop. (vastzetten met stevige icing werkt denk ik wel)

zo zou ik het denk ik proberen :)

veel succes in ieder geval!
groetjes dorien

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

5

jufdorien schreef:

Ik denk dat je de strikken het best "los" kan strikken/maken en dan eerst het lint vastzetten en daarna de strik erop. (vastzetten met stevige icing werkt denk ik wel)

zo zou ik het denk ik proberen :)

veel succes in ieder geval!
groetjes dorien

ja zo was ik het ook van plan...maar het ging me meer om hoe de strik te maken en tips over de strik... maar ik denk dat ik via google al het een en hetg ander gevonden heb...maar wilde graag ervaring van dames die het al wel eens gedaan hadden...
Thanks Dorien

6

conny4u schreef:

ja zo was ik het ook van plan...maar het ging me meer om hoe de strik te maken en tips over de strik... maar ik denk dat ik via google al het een en hetg ander gevonden heb...maar wilde graag ervaring van dames die het al wel eens gedaan hadden...
Thanks Dorien

Conny,

Vraag het eens aan !lona, zij heeft iets moois gemaakt met een strik en een soort broche.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7 Laatst bewerkt door conny4u (08-01-2011 19:33)

die ga ik eens ff zoeken dan...
thanks Addy

8

Ik heb pas ook een strakke strik gemaakt op deze taart

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XUY77MN6.jpg

ik was begonnen met 't typen van de uitleg, maar dat werd 'n beetje een warrig verhaal. Dus heb ik ff voor je gegoogled en kwam daarbij een soortgelijke strik met uitleg tegen: http://www.save-on-crafts.com/tailoredbow.html

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

9

thanks Jaqueline....heb hem gelijk opgeslagen...had je trouwens mijn laatste mailtje nog gehad...voor de evt datums dat je kon??
Ik hoor het anders wel
groetjes
Conny

10

ps...denk je trouwens dat dat met icing blijft zitten zo midden op de taart!???