1 Laatst bewerkt door Carien (12-01-2012 10:07)

Onderwerp: Ik ging eens een keer een gewone taart maken, toch? Het liep anders..

Ik had het me nog zo voorgenomen, een gewone, ronde taart maken om nieuwe spullen uit te proberen.
Maar zoals dat zo vaak gaat bij mij  :rolleyes: werd het toch heel anders. Want een wave zelf snijden, dat stond nog hoog op m'n lijstje. :Y
Goed, gisteravond wave gesneden (super how-to en supertip van dat bakpapier :thumb:  :thumb: ), viel erg mee, stukjes vastgeplakt met witte pasta. Nadat ik de taart uit de koelkast had gehaald zag ik dat ik toch nog botercrème nodig had en die stond al in de vries  :rolleyes:  Eruit gehaald en tot mijn verbazing ging het met die iets hardere boter eigenlijk beter dan anders met de zachte :Y Bekleden ging ook goed, een lap marsepein er in 1x over, werd een strak taartje, als zeg ik het zelf O-) .
Maar toen... Waarmee afwerken? Het heeft me de hele ochtend gekost :rolleyes:  :s , wat een stress. Wat ik ook bedacht, het was het niet. Ik ben d'r nog niet heel happy mee, wilde iets mooiers, maar ja, het lukte niet.
Oh ja, gevuld met slagroom met mascarpone en hele frambozen erin en een laag zelfgemaakte 4-vruchtensaus. In de hoop dat de kinderen deze een keer wèl lekker vinden. :rolleyes:  :s  :rolleyes:

https://lh4.googleusercontent.com/-mMe5_9T3QBw/Tw3yb9i3_6I/AAAAAAAAS5k/VB-vi3A4EDo/s800/P1220158%252520%252528Kopie%252529-1.JPG

Sorry voor het hele verhaal :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: Ik ging eens een keer een gewone taart maken, toch? Het liep anders..

Mooie strak is je taart. :thumb:
Je zou eventueel een sierrandje bovenop kunnen maken.

3

haha, die was idd niet zo simpel als je gepland had.
Erg netjes gedaan.

Begrijp wat je bedoeld, hij is nog erg kaal.
Vind de parelketting bovenop altijd leuk.

welke how-to heb je gebruikt? Wil dat toch ook nog wel eens proberen.....

Een persoonlijke taart is leuk om te geven!!

5

Dank voor jullie reacties! :D

Ik wilde juist geen parels, omdat 'iedereen' dat al doet.
Had bedacht om een blauwe te maken met kabels erlangs, maar toen ik bij de how-to ging kijken ( http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=106789 ), zag ik dat dat een blauwe was met kabels, en ja, dan is de lol er een beetje af voor mij  :grr:  :rolleyes:

Een nette wavy, vind hem ook nog wel  wat kaal, zou zelf er ook nog een parelrandje op doen, maar voor de rest :thumb:

Groetjes Bianca Wolst

ik vind 'm erg mooi en strak :thumb:

'I love it when a cake comes together'

8

Mooi hoor, ook de kleur spreekt aan.
Heb zelf nog nooit zo'n taart gemaakt

Groeten van Rianne

9

ik wilde juist niet zo'n parelrandje, maar kon ook niks ander bedenken. De golf komt zo minder mooi uit, dat wel. Misschien was een gewoon lijntje al genoeg geweest, maar goed, hij is al gedeeltelijk op, dus te laat.
En tsja, zit ik gespannen te kijken of de kinderen het lekker vinden... mwaoh, die framboos, die is wel lekker :x  :rolleyes:

10

Helemaal top!! Ik vind hem erg mooi gelukt!
Erg knap hoor, zo helemaal zelf. Die how-to ook even bekeken, die is idd. wel mooi duidelijk.....
Zet hem ook maar op mijn lijstje van alles wat ik nog steeds eens wil proberen ;)

zie mooi strak uit en een mooie kleur, nog een vraagje over de slagroom heel dom maar hoeveel pakjes/bekkertjes heb je gebruikt. :o en hoe groot is dan je taart.

12 Laatst bewerkt door Carien (09-01-2011 08:49)

ik had 250 mascarpone en 250 slagroom, maar dat leek me een beetje veel (taart is 20cm), dus heb van beide de helft gebruikt. Dus 125 slag en125 mascarpone, half zakje klopfix en 1 eetlepel suiker (dank Akire :thumb: ).
Ik persoonlijk vind de laag nog wat te veel; heb 1 heel dikke laag aangevette slagroom gedaan. Beter zou zijn 2 dunne, maar die frambozen pasten er anders niet tussen (ze waren nog bevroren). Volgende keer frambozen of laten ontdooien, of in stukjes breken denk ik.

13

Ik vind de taart juist helemaal niet kaal, maar heel stijlvol, less is more zeg maar. Top!

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

14

Top! Goed gedaan Inge.

Met zoete groet! Akire

15

Taart is heel erg mooi gedaan!!!! Mooie kleurtjes ook!!! Soms is eenvoud gewoon heel erg mooi!!!!! Ik zie het er niet vanaf dat je dit voor het eerst hebt gedaan!!

www.prettycakes.nl
Iedere gelegenheid is taart waard!!!

16

Akire schreef:

Top! Goed gedaan Inge.

welkom terug!

17

Mooi gedaan!  :thumb: Erg mooi en leuke kleurtjes!

Enne, ik dacht eigenlijk dat je echte naam ook Carien was..  :o  Dus even onthouden voor vrijdag.. Anders denk ik Inge, inge, wie is dat dan? hihi! Tot dan!

18

tine83 schreef:

Enne, ik dacht eigenlijk dat je echte naam ook Carien was..  :o  Dus even onthouden voor vrijdag.. Anders denk ik Inge, inge, wie is dat dan? hihi! Tot dan!

D'r bestond (uiteraard) al een Inge, dus toen heb ik de naam van m'n dochter maar aangenomen. Vindt ze wel erg grappig, maar toch ook weer vreemd ;)

19

Carien schreef:
tine83 schreef:

D'r bestond (uiteraard) al een Inge, dus toen heb ik de naam van m'n dochter maar aangenomen. Vindt ze wel erg grappig, maar toch ook weer vreemd ;)

Oh vandaar! ik zal het onthouden! :thumb:

20

Prachtige kleuren zeg, vooral dat donkere <3

21

@ Ravennaz, dat is Burgundy van Wilton :Y

22

Mooi hoor!!
Deze staat ook bovenaan mijn lijstje ;)

23 Laatst bewerkt door Sneezle (10-01-2011 19:10)

Hij is goed gelukt, strak hoor.  :thumb: Staat ook nog hoog op mijn lijstje.  ;)

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

24

Erg mooi taartje! Simpel kan ook heel erg chic zijn! En ik vind de kleur echt helemaal gaaf!