1

Onderwerp: Mislukte cupcakes met fondantglazuur

Geïnspireerd door Peggy Porschen heb ik me vandaag ook aan fondantglazuur gewaagd. Het wilde niet lukken  :nooo . Als iemand tips heeft over hoe je dat het beste kan doen hoor ik het dan ook graag! Uiteindelijk heb ik er een laag royal icing overheen gedaan en de ergste lelijke plekken verbloemd met zelfgemaakte cupcake wrappers.

http://i1111.photobucket.com/albums/h463/stephvdp/P1020632.jpg

http://i1111.photobucket.com/albums/h463/stephvdp/P1020616.jpg

Ik heb geprobeerd het nog iets te laten lijken door de foto's onder zo flatterend mogelijke hoeken te maken... Voor wie wil lezen wat er allemaal misging en hoe je een stuk of veertig van die wrappers kan maken voor zestig cent heb ik een berichtje op mijn blog gezet!

2

Re: Mislukte cupcakes met fondantglazuur

Het eindresultaat is toch wel heel leuk geworden hoor!

3

ik vind ze ook best leuk!! goed gecamoefleerd dus!!!

4

ik vind ze anders best goed gelukt.... schijnt altijd een kliederboel te worden  :D

vind ze er erg cute uitzien.

Like me on Facebook : buttercream.nl

5

leuk blog!!! vind je kerst en O&N koekjes ook erg leuk!!

6

Dankjulliewel :). Ik kan er niet zo goed objectief naar kijken (we zien onze eigen fouten altijd het meest!) en had er flink de p in omdat het maar niet wilde lukken met dat fondantglazuur. Ik had zoiets anders in gedachten (namelijk de cupcakes van Peggy Porschen uit Pretty Party Cakes) en door alle verschillende lagen (jam, twee lagen fondantglazuur en royal icing) zijn ze zo zoet geworden dat ze niet meer lekker smaken. Maar ik ben blij te horen dat de camouflagepoging blijkbaar wel een beetje is gelukt :).

Zou het kunnen dat je indien je je cupcakes met fondantglazuur wil versieren je ze net wel wat bol laat opstijgen zodat je ze kan dopen in het glazuur door ze onderste boven te houden ?

Ik weet het niet hé, het is maar een gedacht hé,  :o  dan lijkt het mij minder knoeien. Maar ik kan makkelijke praten heb het zelf nog niet uitgeprobeerd en ik heb ook het boek van Porschen niet.  ;)