1

Onderwerp: Helpppp !!!! hoe snel na bakken taart snijden

weet dat je baksels een dag van te voren moet maken en dit ook gedaan, maar was niet luchtig genoeg bleek vandaag bij het zagen. Dus nieuw gebakken afgekoeld en ff in de vriezer gehad. Toen gezaagd maar helaas nog te vers dus hele baksel scheurde.
Nu weer net 1 gebakken... hoe krijg ik deze zo ver dat ik hem uiterlijk vanavond goed kan zagen en bekleden? Het is mijn eerste taart op bestelling dus wil hem graag helemaal goed afleveren... helppp please im desperate :'(

2

Re: Helpppp !!!! hoe snel na bakken taart snijden

ipv een zaag een groot broodmes en dan heel voorzichtig en rustig snijden?? 1x snijden ipv 2x, zodat je dikkere lagen houdt? evt vullingen bovenop elkaar???
sorry, geen idee, proberen rustig te blijven in ieder geval!
Succes :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Ik snijd mijn kapsels gewoon op de dag dat ze gebakken worden...
Taartzaag er tegenaan, randje dat ontstaat met een scheprmes insnijden en dan heel rustig de zaag heen en weer bewegen. Heb 99 van de 100 keer geen last,

Of gewoon even in de vriezer gooien als hij afgekoeld is :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5

Ik heb even je titel wat meer inhoud gegeven.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

ik doe ze eigenlijk meestal in de vriezer en laat het dan ontdooien en snij het dan door maar heb ook al een paar keer een biscuit gebakken,goed laten afkoelen en dan met een broodmes voorzichtig doorgesneden.tussen de lagen genoeg ruimte overlaten en dan moet het goed komen.
heb je biscuit gemaakt van de mix of zelf gebakken?

7

bedankt voor jullie snelle reacties!!!
Ik heb het kapsel van mix gemaakt
Maakt dat verschil dan?
nou ik heb de taart af lalten koelen nu in de oven en ga hem in de vriezer doen...wanneer kan ik hem er dan ongeveer uithalen om te snijden, vullen en bekleden?
Baal er zo van..had t zo mooi in gedachten grrr
en de rest (halve voetbal en fc utrecht logo) zijn verdorie al supergelukt..dus dit MOET ook goed komen:P

8

ik ben net begonnen met taarten bakken,maar moet je de taart niet meteen uit de vorm halen,ja toch?
Ik haal de taart meteen uit de vorm,laat hem afkoelen op een rooster en zaag,of snij hem dan meteen door.Ging tot nu toe elke keer goed

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

9

Ik draai hem na het bakken om en haal hem na een paar minuten uit de vorm.Uurtje of 3 later is hij genoeg afgekoeld om te snijden.

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

10 Laatst bewerkt door Carien (07-01-2011 22:49)

enige oplossing: volgende keer eerder beginnen :Y (en rustig blijven) ;)

Regenboog schreef:

bedankt voor jullie snelle reacties!!!
Ik heb het kapsel van mix gemaakt
Maakt dat verschil dan?
nou ik heb de taart af lalten koelen nu in de oven en ga hem in de vriezer doen...wanneer kan ik hem er dan ongeveer uithalen om te snijden, vullen en bekleden?
Baal er zo van..had t zo mooi in gedachten grrr
en de rest (halve voetbal en fc utrecht logo) zijn verdorie al supergelukt..dus dit MOET ook goed komen:P

ik haal het altijd een avond ervoor uit de vriezer dus ik snij het onbevroren door.dan is het dus ook al zacht.
maar heb het ook een paar keer gedaan zonder in te vriezen.hij was dan wel al helemaal afgekoeld.
ik snij dan een randje in en ga dan rond het biscuit met het mes dus snij het niet in 1x door.ik maak dus eerst een randje en daarna met het mes langzaam erdoorheen.gaat altijd goed!!
hoop dat het gaat lukken.
succes!

Ik bak ze vaak op de dag zelf, of hooguit de avond ervoor. Op de dag zelf gaat prima hoor. Als de taart maar goed afgekoeld is.

13

Nou dames  bedankt voor alle tips.
Uiteindelijk is het toch gelukt ( manlief heeft hem doorgezaagd. was een rechthoek en hij is in een hoek begonnen, als het dus mis ging was t zijn schuld :P) maar durfde geen 2 lagen aan dus heb de jam en de room op 1 laag gesmeerd. Smaakt hetzelfde maar staat wel anders jammer genoeg...
Maar het eindresultaat was super, foto's van gemaakt maar weet nog ff niet hoe ik die hier moet plaatesen dus die houden jullie nog van me te goed :)

14

De foto moet ergens op het www staan, de hele link kopieren, voor de link [img]zetten en[/img] erachter.  :thumb:
Zo zou het moeten lukken. :Y

15

ok Carien thnx ik ga het nu ff proberen.....

http://94.100.123.185/1205800001-1205850000/1205808601-1205808700/1205808700_16_xykN.jpeg

16

whaaah lijkt net of die voetbal der bijna afvalt zo op de foto...lolll
Was int eggie echt niet zo hoor :D
Ps mun eerste taart op bestelling... en de 6de die ik gemaakt heb :)

17

de foto is een beetje klein (en ik moet eigenlijk een bril :rolleyes:  O-) ), maar volgens mij een hele leuke taart geworden :thumb:

Leuk geworden  :thumb: