Onderwerp: Vraag over bicuittaart bakken
Ik las op deze site dat je bij het bakken van een bicuit de ovenstand geleidelijk op kunt laten lopen van 140 naar 185 graden. Wanneer verzet je de temperatuur? En hoe vaak hoog je de temp dan op?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vraag over bicuittaart bakken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik las op deze site dat je bij het bakken van een bicuit de ovenstand geleidelijk op kunt laten lopen van 140 naar 185 graden. Wanneer verzet je de temperatuur? En hoe vaak hoog je de temp dan op?
hoi,
Ik doe het volgende:
13 minuten 140 graden
15 minuten 160 graden
13 minuten 180 graden
De oven tussentijds NIET openen
Groetjes en succes
En wat verander je daarmee eigenlijk aan je bakresultaat..?
wel, in mijn oven (hetelucht) komt met het opbouwend tijdsschema de taart ruim omhoog en als ik hem 35 minuten op 160 gr. laat staan, dan komt de taart minder omhoog.
Het is per oven afhankelijk, ook gebruik ik een goede oventhermometer, gewoon proberen wat je het lekkerst vindt werken.
Oeh, ik zou geloof ik niet eens de heteluchtstand durven gebruiken! Gaat zo snel. Heb het gevoel het dan niet in de hand te hebben ofzo..
Nog een klein vraagje.. bij de FAQ's op deze site las ik dat je meer maizena kunt toevoegen aan het recept en dan minder bakmeel gebruiken. Ik houdt van een fijne(re) cake, die dat zal moeten opleveren, maar.. rijst je cake dan niet een stuk minder ivm minder bakmeel? Moet je dan bijv. geen extra bakpoeder toevoegen?
ik bak in een hete lucht oven..
Gaat prima hoor.. alleen dan bak ik.. 145/150/160
daar kan ik je helaas geen antwoord op geven. Ik werk nl. alleen maar met de funcakes biscuit mix, (ben heeuuull lui ) en daarnaast vindt ik zelf biscuit lekkerder dan cake. Biscuit is luchtiger en daarnaast bevat cake melk, iets wat ik niet mag hebben. Verder vindt ik cake altijd erg comppact/dik en als er dan nog vulling in gaat (ik gebruik altijd 4 lagen vulling) dan wordt het echt een hele grote machtige hap.
Sorry, dit gaat nog steeds over biscuit, niet over cake! Dus: meer maizena toevoegen en minder bakmeel, rijst je biscuit dan nog wel voldoende?
haha, ik kan daar ook geen antwoordt op geven, gezien ik dus de kant en klaar mix van funcakes gebruik, daar hoef je alleen maar eieren bij te voegen, lekker makkelijk en snel
Is er iemand anders die het antwoordt weet voor Breakfast ?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vraag over bicuittaart bakken