Onderwerp: mijn nieuwe hobby, glutenvrije taarten [feedbak]
Hallo bakliefhebbers,
Aangestoken en geïnspireerd door jullie allen heb ik me laten besmetten door het taartenbak virus. Natuurlijk enorm leuk om te doen, maar voor mij ook enigzinds noodzaak. Mijn jongste zoon heeft namelijk coeliakie (glutenintollerantie) en mag daarom geen "normale" taarten.
Wat een voldoening zeg, leuke taarten (voor iedereen glutenvrij, scheelt een hoop zorgen) die ook lekker zijn!
Wil met jullie mijn eerste paar creaties delen, met dank voor jullie inspiratie.
Mijn 1e taart, een koeientaart voor mijn schoonzus (gek van koeien). Taart gevuld met bosvruchtenbavaroise en bosvruchtenjam. Taart helaas iets te stevig vastgepakt, vandaar wat gedeukt aan de zijkant.

met bijbehorende cupcakes (het weiland met bloemen)

Mijn dochter werd 6 en kreeg een boltaartje gevuld met perzik-passievruchtenbavaroise met stukjes perzik en bijpassende cupcakes.

Verder voor mijn zoon (onze middelste)j een piratentaart en piraten cupcakes. Taart gevuld met witte chocolade bavarois en kersenjam.

De traktaties (niet glutenvrij) die ik vervolgens nog heb gemaakt voor de oudste 2

tips en trics zijn welkom!!
Bedankt, Saskia