1

Onderwerp: Vulling op slagroom basis , kan dat ?

Hoi hoi,

vandaag bezig met mijn eerste echt eigen taart (dus geen workshop) voor mijn moeders verjaardag.  :D
Nou wil ik slagroom met één (of meerdere) lepels kersenjam kloppen, maar blijft dit wel stijf tot morgen ?  Zou het zo jammer vinden als de taart inzakt....
Iemand die het weet ?

Re: Vulling op slagroom basis , kan dat ?

Moet volgens mij wel kunnen hoor. Ik maak regelmatig ook slagroom met lemoncurd er door en dat blijft ook goed. Je moet alleen niet je taart er mee afsmeren want dan kan je bekleding smelten.

volgens mij moet het wel kunnen (bij de frambozenmousse die bij recepten staat doe je dit volgens mij ook...)

Ik zou er wel wat klopfix doorheen fixen eeeuh mixen  :lol:

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

4

dat gaat prima hoor, wel een zakje klopvast (op 250ml 1 zakje) er aan toevoegen dat maakt het net wat steviger.

suc6

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

Ik heb laatst ook een taart met alleen slagroom gevuld.

Heb 1 dikke laag gedaan. Om inzakken te voorkomen heb ik dat zo gedaan: de taart in 3 lagen gesneden, op de middelste laag een bord gelegd die iets kleiner is dan de taart. En zo een cirkel uit de laag gesneden zodat er alleen een opstaand randje overbleef. Deze dus op de onderste laag gezet en helemaal opgevuld met slagroom en vervolgens de 3e laag er bovenop.

Ging goed zo, deze taart was het:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=128520

6

Bedankt dames, voor de tips, ik ga er snel mee aan de slag  :)

En wauw wat een mooie hello kitty taart (die moet ik even onthouden voor mijn buurmeisje  ;)  )

Fijn weekend allemaal