1

Onderwerp: waarom lukt mij simpel uitsteken niet?? SOS

Hoi

ik heb een tijd geleden uitsteker gekocht om van die leuke krulletters en cijfters mee te maken (Tappits Alphabet Funky Set)
maar 10 taarten later en een half jaar verder is het me nog steeds niet gelukt om er iets toonbaars uit te krijgen.
Ik heb het geprobeerd met marsepein en rolfondant (gemengd met crisco)
wie kan mij helpen??

groetjes

2

Re: waarom lukt mij simpel uitsteken niet?? SOS

fondant heeeel dun uitrollen, echt dun; dan een tijd (uur of meer) onbedekt laten liggen, nog eens uitrollen, en dan gaat het bijna vanzelf is mijn ervaring :Y
succes :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

of tylose door de fondant.. en dan dun uitrollen.. werkt als een trein

FAQ al eens bekeken??

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/25/T … +ik+die?+/

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Ik heb ze gisteren ook weer eens gebruikt  voor een taart en had ook altijd het zelfde probleem. Ik had eerst al moeite met ze er goed uit te krijgen en dan ook nog eens mooi op een taart, wat hard laten worden helpt hier niet want ik gebruik bijna alleen maar marsepein. Maar na een tip van iemand hier is het me wel gelukt.

Heb het volgende gedaan. Dun uitrollen en dan een stukje plasticfolie er op leggen en uitsteken maar. Tot zover ging het goed, maar toen nog mooi op de taart krijgen. Dus het volgende bedacht. Ik snij een stukje van het uitgerolde marsepein af ter grote van de letter die leg ik op het plasticfolie en dan leg ik daar weer plasticfolie overheen gevouwen, uitsteken en overtollige marsepein weghalen. De letter omdraaien, plastic aan die kant weghalen (letter licht dus nu op zijn kop op het plastic) en dan tegen de taart plakken. Ik plakte de letters aan de zijkant, dit zal wel wat moeilijker gaan als je ze bovenop plakt bedenk ik me nu ik dit aan het typen ben.

6

Ik gebruik gumpaste.... Vind ik nog beter gaan dan met fondant met tylose..

7

Uit dit topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=129779

leukstetaarten35 schreef:

dun uitrollen,platic folie erover heen leggen en dan de tappit er goed in drukken.folie eraf halen,overtollige fondant weghalen en dan heb je je letters.

zo doe ik het ook ongeveer. Alleen doe ik een klein beetje tylose door de marsepein of fondant en leg na het uitrollen de marsepein of fondant even in de koelkast.  :Y. Werkt perfect

8 Laatst bewerkt door Mirjam5 (08-01-2011 11:56)

als je crisco door fondant heen doet gaat het eerder moeilijker dan makkelijker....... Ik gebruik gumpaste. Heel dun uitrollen en dan gaat het als een trein!!

(Enneh...... tappits vallen niet onder de noemer ~simpel uitsteken~  :+ )

If life gives you lemons, make lemoncurd.

9

Deze staat hier vlak onder; http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=129779

Mijn adviezen staan daar al in.  :)

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

10

Veel tips al gekregen zie ik.
Wil alleen nog even zeggen....deze uitsteker valt niet in de categorie simpel (hoewel, als je het door hebt.... :think: )

Bedankt voor de handige tips!!! ;)