1

Onderwerp: Mjamtaart: champagnefles?

Hoi,
Ben voor mijn man zijn verjaardag een miniversie van de champagnefles van de laatste mjam aan het maken. De fles heb ik woensdagmiddag te drogen gelegd op een bierflesje. Hij is van fondant met tylose hoe weet ik zeker dat hij hard genoeg is morgen om hem op de taart te  zetten? En daar toch wel even op te blijven staan zonder breken? Tips? Waar staat hij het best of een koude of iets warmere plaats om te drogen?
Ben nogal bang dat ie zal mislukken  :o
Alvast bedankt!

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

Re: Mjamtaart: champagnefles?

op een droge plaats is het beste, dus waar de luchtvochtigheid het laagst is.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

:shh:  :shh:  Op de T&T beurs stond deze prachtige taart ook.
Daar werd uitgelegd dat de fles (leeg uiteraard) nog gewoon onder het fondant zat.
Misschien voor jou ook een optie ?

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

4

asmetdrhobby schreef:

:shh:  :shh:  Op de T&T beurs stond deze prachtige taart ook.
Daar werd uitgelegd dat de fles (leeg uiteraard) nog gewoon onder het fondant zat.
Misschien voor jou ook een optie ?

Huh ??? Wie heeft jou dat uitgelegd ? Want dat is niet zo hoor. Als je aan de achterkant zou kijken, dan kon je zien dat hij hol was. Wel hebben we het flesje laten drogen op een bierflesje, maar er daarna afgehaald. Ook een beetje zwaar zo'n bierfles op je taart :S

En inderdaad laat hem lekker in een droge ruimte drogen en als je flink wat tylose in je fondant hebt gedaan, dan komt het goed hoor !

Succes met je taart !  :thumb:

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

Ik heb hem er voorzichtig afgehaald en eventjes neegezet op mijn taartmat om te kijken of hij niet omboog. Zo niet, dan redt hij het ook wel op de taart!  Ik heb de taart 12 uur in de koelkast gehad en hij is gelukkig goed gebleven  :)