1

Onderwerp: dora van cereal

dit was mijn eerste grote project met cereal, ideaal spul en erg lekker. ik had alleen veel moeite met bedenken hoe ik het in mekaar ging zetten en de verhoudingen van hoofd en lijf.... ik weet nu wel hoe ik het een volgende keer zou doen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PSRVHGQM.jpg

Re: dora van cereal

Mooi geworden!
Hoe heb je dat nou gedaan met die cereal. Welke heb je gebruikt en wat er doorheen?

3

mooi, maar wat is cereal?

heerlijke taartgroetjes van Brenda

joyvin schreef:

mooi, maar wat is cereal?

zie hier het recept;
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=79712
ik heb de gepofte chocolade rijst gebruikt. handen goed vet maken met boter en je kunt boetseren...ik heb het afgesmeerd met royal icing (tip van het forum)

Klinkt ook nog lekker, zou het een beetje te eten zijn?

6

Waauw. Wat een werk! Knap gedaan.

Taart!! Leuk om te maken maar nog leuker om op te eten!! :):)

taartjesdroom schreef:

Klinkt ook nog lekker, zou het een beetje te eten zijn?

de onder taart is gewoon taart (haar rok zeg maar) en hoofd lijf en armen zijn van cereal treat en dat is erg lekker, de restjes gingen gelijk op (volgens mij verkopen ze (vooral in Amerika) er gewoon repen van.

8

Mooi! Ik ben nog steeds op zoek naar cereal treats, een tip voor me waar ik ze kan kopen?  :o

Trotse mama van Iris en Milan, en wonder nr 3 onderweg <3

MamaAlisha schreef:

Mooi! Ik ben nog steeds op zoek naar cereal treats, een tip voor me waar ik ze kan kopen?  :o

de cereal treat moet je zelf maken, de gepofte rijst of tarwe om te verwerken  vind je in de supermark. :Y

10

Leuk gemaakt ... enne ... hou zou je dan volgende keer doen??? O-)

En de royal icing waarmee je hebt afgesmeerd; ik veronderstel dat die dan nog heel stijf moet zijn?? Ik heb een tijdje geleden ook gewerkt met cereal treats, maar deze waren heel slap geworden (afgesmeerd met meringue botercrème).

11

fennemavanloon schreef:
MamaAlisha schreef:

de cereal treat moet je zelf maken, de gepofte rijst of tarwe om te verwerken  vind je in de supermark. :Y

Ok! Welke winkel heb jij het gehaald en heb je een foto van hoe het eruit ziet? En hoe bedoel je, je moet het zelf nog maken? Heb ooit cereal treats gezien bij Cake Boss en ben er sindsdien naar op zoek eigenlijk  :x

12

MamaAlisha schreef:
fennemavanloon schreef:
MamaAlisha schreef:

Ok! Welke winkel heb jij het gehaald en heb je een foto van hoe het eruit ziet? En hoe bedoel je, je moet het zelf nog maken? Heb ooit cereal treats gezien bij Cake Boss en ben er sindsdien naar op zoek eigenlijk  :x

Ik denk dat je best even op de link die fennemavanloon hierboven heeft geplaatst klikt. Je komt dan uit op het topic dat in het lang en breed uitlegt hoe je cereal treats kunt maken; heel handig!

13

Ik zie geen link? Althans diegene die er staat doet t niet?

14

Ik merkte het net ook. Ben even op zoek gegaan. Dit zou moeten lukken:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=79712

15

Dankje! Maar dan is t nog steeds zoeken waar ze de rice crispies verkopen want hier in de buurt doen ze dat volgens mij niet.. AH, Jumbo en C1000 niet gezien in ieder geval. Iemand tips waar je het het beste kan kopen? Of iemand die t voor mij kan kopen en dat ik t terug betaal  O-)   :P

16

Ik heb het gemaakt met coco pops (zelfde als rice krispies, maar met chocoladesmaakje). Misschien dat je dat gemakkelijker vindt?? Vind het vreemd dat die rice krispies bij jullie (Nederlanders) zo moeilijk te vinden zijn, hier hoort dat bij het 'gewone' assortiment van elke supermarkt! Misschien eens uitstapje over de grens plannen :Y  :lol:

17

Haha nou zover van de grens zit ik niet en kom geregeld bij Colruyt. Daar hebben ze t wel las k ergens? Dan ga ik er morgen nog even heen, moet donderdag namelijk een koptelefoon maken en das wel makkelijk met dat!

sam schreef:

Leuk gemaakt ... enne ... hou zou je dan volgende keer doen??? O-)

En de royal icing waarmee je hebt afgesmeerd; ik veronderstel dat die dan nog heel stijf moet zijn?? Ik heb een tijdje geleden ook gewerkt met cereal treats, maar deze waren heel slap geworden (afgesmeerd met meringue botercrème).

afsmeren met RI had ik als tip van het forum, ik had al eens met boter afgesmeerd maar dan moet het hele gebeuren in de koelkast omdat anders de boter te zacht wordt en de boel zou kunnen gaan glijden en dat was bij dit project niet zo handig.
volgende keer zal ik het hoofd iets kleiner maken alles werd groter dan de bedoeling was (ik vind verhoudingen toch een moeilijk iets) en nog meer ondersteuning aangezien alles wel zwaar is.(gelukkig ging het goed)

MamaAlisha schreef:

Dankje! Maar dan is t nog steeds zoeken waar ze de rice crispies verkopen want hier in de buurt doen ze dat volgens mij niet.. AH, Jumbo en C1000 niet gezien in ieder geval. Iemand tips waar je het het beste kan kopen? Of iemand die t voor mij kan kopen en dat ik t terug betaal  O-)   :P

ik snap het niet hoor, bij alle supermarkten hebben ze wel zoiets, met honing met chocolade of van tarwe....misschien moet je niet precies naar het woord rice crispies zoeken maar meer naar de inhoud kijken ze noemen het bij elk merk weer anders.

20

fennemavanloon schreef:
MamaAlisha schreef:

ik snap het niet hoor, bij alle supermarkten hebben ze wel zoiets, met honing met chocolade of van tarwe....misschien moet je niet precies naar het woord rice crispies zoeken maar meer naar de inhoud kijken ze noemen het bij elk merk weer anders.

I know! Zoek ook alleen op gepofte rijst maar dr zijn hier echt alleen maar coco pops! Ben alleen nog niet bij de Jumbo geweest maar bij AH en C1000 hebben ze niks :(

MamaAlisha schreef:
fennemavanloon schreef:
MamaAlisha schreef:

I know! Zoek ook alleen op gepofte rijst maar dr zijn hier echt alleen maar coco pops! Ben alleen nog niet bij de Jumbo geweest maar bij AH en C1000 hebben ze niks :(

dan moet je voor de gepofte tarwe gaan die is er zeker wel!!! en het resultaat is het zelfde... succes

22

leuk hoor :Y

23

leuk hoor!

jumbo heeft ze gewoon ;)