1

Onderwerp: Toefjes

Ik ben eventjes niet meer geweest op dit fantastische forum en kan ook niet zo goed overweg met de zoekmachine hier, maar ben heel benieuwd waar mensen hun toefjes mee maken als je niet zo van botercreme houd zoals ik dus.

Ik heb laatst bij de macro een paar potten frosting gekocht en deze vond ik erg lekker, ze zijn ook makkelijk te kleuren, maar zijn er nog andere manieren om toefjes te maken, behalve dan deze pot frosting en botercreme dus? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

2

Re: Toefjes

Heb je al eens meringue botercreme geprobeerd, deze smaakt echt totaal niet naar boter en je kunt er eventueel nog allerlei smaken en kleuren aan toevoegen. Ik zou dan de verhouding 1-2-2 gebruiken en het recept vind je in de linkerkolom

3

Merengue botercreme zat ik zelf ook aan te denken, 1-2-2 dus zeg je, maar hoeveel heb ik dan nodig voor 12 cc's?

En is het veilig om de eiwitten te gebruiken? en kan dit trouwens ook met eiwitpoeder?

4

Theodora schreef:

Merengue botercreme zat ik zelf ook aan te denken, 1-2-2 dus zeg je, maar hoeveel heb ik dan nodig voor 12 cc's?

En is het veilig om de eiwitten te gebruiken? en kan dit trouwens ook met eiwitpoeder?

Het smaakt héééérlijk en totaal niet naar boter!
(Als het wel naar boter zou smaken, maakte niemand meer taarten.....)
Ik maak het met eiwitpoeder (ook al bak ik niet); ik vind de Merenque botercreme gewoon errug lekker :P

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

Ok Annelies, wat is dan jouw recept? ik bedoel welke hoeveelheden gebruik je?