1

Onderwerp: Pff eerste stapel, met ganache en bloesem..

Hier dan mijn 3e taart en de allereerste stapel!
Morgen word ik alweer 27 jaar... en natuurlijk wilde ik dit jaar mijn eigen taart maken!
Ik had maar bedacht dat ik een stapel ging maken, en wel van chocolade ganache.. of ik dat ooit een tweede keer doe... dat weet ik niet! Pff wat een gedoe!
Was ie ook nog bijna gevallen... mijn moeder hielp me om hem op een ander plateautje te krijgen.. pff hartverzakking nummer 1!
Uiteindelijk is het wel redelijk goed gekomen denk ik... wel paar scheurtjes in de ganache... door het tillen en dat ie er van af gleed en ik hem nog net tegen kon houden met mijn hand..halve vinger erin....

Met een vulling van:
onderste:Chocolade biscuit met slagroom en kersenvlaaivulling overgoten met de beruchte ganache!
bovenste: Chocolade biscuit met bonbonbloc vulling, en rode vruchtenjam en gewone marsepein!

Ben er dus gewoon de hele dag mee bezig geweest... was wel leuk en ach het houdt me van de straat  :rolleyes:
Tips zijn altijd welkom!!!
Komt ie....helaas slechte kwaliteit door telefoon...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LWNYJU7G.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YXWGX7PL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AKNLMMZI.jpg

Smakelijke groetjes,
Chantal

2

Re: Pff eerste stapel, met ganache en bloesem..

ik vind hem heel mooi gelukt hoor!

3

jah zeker leuk geworden.  :Y

4

vrolijke taart, brengt een beetje lente :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

leuke stapel, en lieve bloemen  :Y

Cake makes your smile !!!

6 Laatst bewerkt door Steffie70 (08-01-2011 11:12)

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Mooie vrolijke taart!
En zo te lezen ook een lekkere vulling. Hier mag je trots op zijn. :thumb:

Ik heb een vraagje over de ganache.
Er is mij gevraagd een taart te maken met ganache overgoten en nu lees ik bij jou dat dat zo veel werk is geweest....
Mag ik vragen hoe lang je bezig bent geweest?
En heb jij de how to gevolgd die op deze site is te vinden?
Ik begin zwaar te twijfelen als ik dit zo lees bij jou dus als je tips en trucjes hebt waar jij tegen aan bent gelopen hou ik mij van harte aanbevolen.

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

7

Ik ben van er zeker in totaal 6 uur mee bezig geweest!
Met de hele taart dan he....

Opzich is het wel te doen hoor... alleen wel een stukje kwetsbaarder als bekleden met marsepein.
Ik wilde het volgen via de how to.. maar uiteindelijk gewoon zelf gedaan.
Ik had 300 gram pure chocolade gebruikt (78%cacao) en 300 ml slagroom.. slagroom gekookt, en over stukjes chocolade gegoten en roeren.... de chocolade was naar mijn idee te dik, en niet mooi glad.. dus heb ik zelf nog iets van 100 ml slagroom gekookt en dat er ook weer bijgedaan! nu was hij mooi glad en eigenlijk nog wel een mooie dikte.
Ik ben begonnen met in het midden te gieten en bijna het hele taartje was toen al bedekt.. moest ff met achterkant van lepel over het midden gaan omdat 1 klein stukje zijkant niet gepakt had..
Hij zag er redelijk mooi uit!
Maar toen moest ie overgeplaatst worden op een lager rekje (combimagnetronrekje zo'n ronde) omdat hij de koelkast inmoest.. en toen gleed hij er haast vanaf... moest hem tegenhouden anders lag ie op de grond.. Het blijft zacht dus je dutst hem zo in!
dus dat was gat nummer 1.... die beetje aangesmeerd met wat ganache, maar jah dta blijf je natuurlijk zien.
Ik heb hem gestut met twixjes.. en dta ging goed.
Jammer genoeg wilde ik de taart iets rechter leggen en probeerde ik hem op te wippen.. en tsjah toen begonnen de scheurtjes te komen... denk als ik hem niet opgetild had dat dat dan niet zo was...

Op zich is het dus te doen, al zou ik het niet meer doen voor een stapeltaart! maar komt misschien ook omdat ik een beginner ben..
Ik denk wel dat ie echt lekker is geworden... we gaan het vanavond testen :-)

Jij ook suc-6, ben benieuwd hoe het jou lukt!

Smakelijke groetjes,
Chantal