1 Laatst bewerkt door BijJolan (06-01-2011 18:51)

Onderwerp: 120 tot 130 man, hoe stapelen?

Ik heb al gekeken onder how to hier stond een mooi stapel schema alleen nu ging dat tot 4 laags.

Mijn vraag is dit een maximum kwa stevigheid? Mijn grootste vorm is 28 cm en mevrouw wil graag een stapel voor 120 tot 130 man.

Ga vanavond verder rekenen, aangezien we nu weg moeten, maar wellicht hebben jullie in tussentijd advies? Vanavond ga ik dus ook verder alles uitzoeken, kwa kosten.

Het is voor een bruiloft.

2 Laatst bewerkt door Carien (06-01-2011 22:11)

Re: 120 tot 130 man, hoe stapelen?

Tsja, Suikertaartjes-Suuz had laatst een gigantische Olivier van 5 lagen  ( http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=127675 )

quote:
Ja hij was wel erg zwaar inderdaad. Ik denk wel zeker een kilootje of 25-30.
Ik heb hem gestut met witte PVC buis. Keurig alles even lang gemaakt met de pijpensnijder. Binnen- en buitenkant heel goed opschuren en heel goed afwassen, dan gaat dat prima.
Er zaten tien buisjes in de onderste laag, 7 in de volgende, 5 in die daarboven en 4 in die daarboven. Het kleintje was met cocktailrietjes gestut en er zat een dowel door de bovenste 2 lagen omdat dat kleintje anders ervan af zou vallen.

De buisjes heb ik getest met wat restjes buis van andere taarten. Alles keurig op maat gesneden, plank erop en erop gaan staan
Het stomme is alleen dat de buisjes een beetje in de cakedrums zijn gezakt bij de onderste twee lagen. Dat is iets voor de volgende keer.

Deze was bedoeld voor 150 man, dus....SUCCES!!!! :thumb:  :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Omdat je vraag over stapelen gaat is BVA niet de juiste rubriek,.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Carien schreef:

Deze was bedoeld voor 150 man, dus....SUCCES!!!!

suuz gebruikt cake, dat loopt een stuk harder op dan biscuit :Y 

als je biscuit wilt gebruiken, red je het echt niet met 5 hoog, tenzij je die halve van van 45cm gebruikt en die 2 keer bakt.
met 40/35/30/25/20/25cm, dus 6 hoog dus zit je op ongeveer 140 personen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

@ Tipsytaartje; loop jij op cake??? :lol:

@ Marianne; tja, het is voor iemand ander dus daarom had ik hem in bva gezet.

Ik denk dat ik maximaal 4 hoog ga doen, en dan een aansnij taart en nog twee kleine stappeltjes er naast.

goed plan :Y

en ja ik loop op cake, met een jasje van biscuit, een hoedje van mousse en in mijn hand een cupcake :D

groetjes Tirza     

7

tipsytaartje schreef:

goed plan :Y

en ja ik loop op cake, met een jasje van biscuit, een hoedje van mousse en in mijn hand een cupcake :D

:think: dan ben je dus om op te 'vreten' ;)  :lol:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

:lol:

groetjes Tirza     

9

Haha, heb je een foto van jezelf laten maken??? :lol:

10

eh nee, ik schaam me namelijk voor mezelf, niemand ziet eruit zoals ik...  :o ik heb wel eens meegemaakt dat een kind een hapje uit mijn bil nam, dus ik durf niet eens naar buiten... vandaar dat ik altijd hier ben, op t forum  O-)

groetjes Tirza