1

Onderwerp: Help! Hoe krijg ik mijn kapsel hoger!

Hey

Ik heb een vraag ik heb overal gezocht hoe ik mijn kapsel hoger kan krijgen maar ik word er niet wijzer op?.

Mijn kapsels zijn nu 5 cm hoog maar dat wil ik nu niet, omdat ik een stapeltaart ga maken wil ik de kapsel hoger hebben.

Wat adviseren jullie mij om te doen.( ik gebruik ook al bakpapier in mijn bakvorm.

Het gaat om de breedte van 29x29 cm mijn bakvorm is 6,5 cm hoog ongeveer..

En dan een kleinere bak vorm van 23x23 en 6,5 hoog

Help!

Dank jullie wel alvast!..

Groetjes Tjasarina

Voorbeeld.....       Hoger als dit krijg ik hem niet ook als ik bakpapier gebruik.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BPT4UMJC-D.jpg

Bijzondere taart decoratie.

2

Re: Help! Hoe krijg ik mijn kapsel hoger!

* hoeveelheid mix nemen voor 1 maat groter
* 10 min mixen op hoge snelheid
* 2 min lage snelheid

Doe je deze 3?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Carien schreef:

* hoeveelheid mix nemen voor 1 maat groter
* 10 min mixen op hoge snelheid
* 2 min lage snelheid

Doe je deze 3?

Ik gebruik wat op de beschuitmix staat (op de verpakking) daar van de grootste hoeveelheid.

4

Uhh het mixen doe ik ook 10 min soms ietsje langer en daarna op de laagste stand mixen ( ik heb een hand mixer)

5

Ziet het beslag er dan wel uit als stijfgeklopt eiwit, maar dan geler?
Kijk eens in de tabellen hiernaast, wat daar staat; om hoger te komen kun je hoeveelheden voor een grotere vorm nemen

6

Carien schreef:

Ziet het beslag er dan wel uit als stijfgeklopt eiwit, maar dan geler?
Kijk eens in de tabellen hiernaast, wat daar staat; om hoger te komen kun je hoeveelheden voor een grotere vorm nemen

Als ik beging met het mixen is het beslag beetje donker geel als ik het goed heb en daarna naar ongeveer 10 tot 15 min is het licht van kleur.

Ik kan het niet echt vinden ben al vanaf vanochtend bezig met zoeken hoe ik mijn kapsel hoger krijg maar kan niks vinden?....

Ik stuur even een foto mee hoe hoog ik hem wil hebben
http://www.tartacadabra.com/images/cars.jpg

7

Dat ziet eruit als het resultaat van een 10cm-hoge bakvorm...

Ik gebruik PME, 10 cm hoog. Ben er érg tevreden over, nog nooit een (te) laag kapsel gehad.....

Ik heb overigens liever teveel biscuitmix (geen beschuit  ;)), dan bak ik nog een klein Blanda-vormpje mee......  :)

8

annick67 schreef:

Dat ziet eruit als het resultaat van een 10cm-hoge bakvorm...

Ik gebruik PME, 10 cm hoog. Ben er érg tevreden over, nog nooit een (te) laag kapsel gehad.....

Ik heb overigens liever teveel biscuitmix (geen beschuit  ;)), dan bak ik nog een klein Blanda-vormpje mee......  :)

Waar kan ik die bakvorm kopen?.
en hoeveel mix gebruik jij dan voor die bak vorm?.

Kan ik dan niet met die bak vorm die ik nu heb dan en dan met bakpapier(misschien doe ik dan toch iets verkeerds)haha..

9

Kan ik ook
2x  30x30 bakken en dan op elkaar doen??,
en 2x 26x26

Kan dat?..

en hoeveel tijd gaat daar in zitten?.
kan ik ze in vriezen trouwens?.
bijvoorbeeld:  ik moet hem 27 jan geven,
en als ik 25 jan beging met het taarten bakken dus in totaal 4 taarten is dat dan nog 27jan goed of moet ik hem in vriezen..

Ghehehe ik kies weer een leuke hobby uit hoor hahahaha.

Hoop dat ik het een beetje goed uitleg :Y

10

Tuurlijk kun je 2x bakken, dan heb je direct lagen om vulling tuseen te stoppen ;) .
Invriezen gaat prima (zelfs beter, daardoor kruimelt het minder met doorsnijden). Gewoon in een vuilniszak oid in de vries, een paar uur voor gebruik eruit halen en gaan :thumb:  :Y

Het beslag moet echt wel een soort stijf eiwit structuur hebben, ziet er raar uit vind ik, beetje glanzend onbewegelijk spul. Mag niet meer vloeibaar/schenkbaar zijn.

11

Carien schreef:

Tuurlijk kun je 2x bakken, dan heb je direct lagen om vulling tuseen te stoppen ;) .
Invriezen gaat prima (zelfs beter, daardoor kruimelt het minder met doorsnijden). Gewoon in een vuilniszak oid in de vries, een paar uur voor gebruik eruit halen en gaan :thumb:  :Y

Het beslag moet echt wel een soort stijf eiwit structuur hebben, ziet er raar uit vind ik, beetje glanzend onbewegelijk spul. Mag niet meer vloeibaar/schenkbaar zijn.

Hey carien.

Ik hoorde van Aninick dat het dan te zwaar word op elkaar???
ik wou dan 2x 30x30 baken die op elkaar doen en dan 2x 26x26,
maar waarschijnlijk heb ik mijn beslag niet goed gedaan.

Te weinig mix in mijn beslag kan ik altijd nog of gieten het is dan nog niet bewegelijk.

Dan ga ik het in vriezen:D Want de eerste opdracht die ik had had ik de taart 2 dagen van te voren gemaakt en toen vond ik hem zelf wat te droog en hij ging kruimelen dus nou weet ik waarom.

Dank je wel voor je hulp...
ik ga alle adviezen zeker gebruiken dan word mijn taartje nog mooier hahahaha...

Groetjes Tjasarina

12

Als je 1 ei per halve liter inhoud van je blik aanhoudt wordt je kapsel echt wel 7,5 cm zo hoog als je bakvorm.
En 25 jan. bakken, goed inpakken en dan 27 jan. verwerken is ook heel goed te doen  :Y .
Wij bakken met moskovisch mix en hebben nooit droge kapsels.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

13

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2695

Als ik deze koop Hoeveel mix moet ik dan gebruiken, om mijn kapsel hoog tekrijgen.
En ik wil dan twee kopen     een 30cm en een 25 cm

Ik heb bij tabellen gekeken hoeveel mix ik moet gebruiken en moet ik dan voor de 30 cm bakvorm de 35 cm hoeveelheid  gebruiken.

14

Ik gebruik ook meer mix dan wat er op de verpakking staat. Voor bv een 28x28 neem ik 660 gr mix. Voor een 30 cm rond 600.
Overigens ligt de hoogte van een kapsel niet aan het wel of niet gebruiken van bakpapier maar aan de hoeveelheid mix, natuurlijk  :)

15

Esther68 schreef:

Ik gebruik ook meer mix dan wat er op de verpakking staat. Voor bv een 28x28 neem ik 660 gr mix. Voor een 30 cm rond 600.
Overigens ligt de hoogte van een kapsel niet aan het wel of niet gebruiken van bakpapier maar aan de hoeveelheid mix, natuurlijk  :)

Oke en dus als ik gewoon bakpapier gebruik dan kan het ook gewoon

Zou je misschien kunnen vertellen hoeveel je van alles gruikt voor een 26 cm bakvorm en een 30 cm bakvorm en ik wil me taart zo ongeveer 10cm hoog hebben

Ik bedoel dan wat je gebruikt hoeveel eieren en mix van beschuit en water om de kapsel 10 cm hoog te krijgen .

Echt super bedankt voor je reactie...

16

Dan zou ik voor de 26 cm dus 600 gr mix, 60 ml water en  9 eieren (470 gram) doen. Voor de 30 cm dan 80 gr mix, 80 ml water en 12 eieren (624 gr). Dat zou ik doen. Eigenlijk maak ik kapsels van 7-8 cm omdat ik 3x vul. Mijn taarten worden dan uiteindelijk ook 10 cm  ;)

17

De beste tip die ik kreeg en dus ook altijd aanhoud is om de eieren warm te maken.
Je moet de eieren opwarmen tot 30 graden (beter iets warmer dan kouder) dit kun je doen in de magnetron of au bain marie.
Werkt echt heel goed, ik heb nog nooit gehad dat een taart niet hoog genoeg werd (gauw afkloppen ;) )

groetjes karin

18

Esther68 schreef:

Dan zou ik voor de 26 cm dus 600 gr mix, 60 ml water en  9 eieren (470 gram) doen. Voor de 30 cm dan 80 gr mix, 80 ml water en 12 eieren (624 gr). Dat zou ik doen. Eigenlijk maak ik kapsels van 7-8 cm omdat ik 3x vul. Mijn taarten worden dan uiteindelijk ook 10 cm  ;)

Dank je wel!.
Ik ga dit zeker uit proberen en ik hoop dat het lukt:D..
Ik neem aan dat je bij de 30 cm taart 800 gr mix bedoelt in verplaats van 80 mix;).

Super bedankt

19

kaatje1 schreef:

De beste tip die ik kreeg en dus ook altijd aanhoud is om de eieren warm te maken.
Je moet de eieren opwarmen tot 30 graden (beter iets warmer dan kouder) dit kun je doen in de magnetron of au bain marie.
Werkt echt heel goed, ik heb nog nooit gehad dat een taart niet hoog genoeg werd (gauw afkloppen ;) )

Goede tip!     
Dit ga ik ook gebruiken misschien help dat meer als koude eieren;).

Dank je wel voor je reactie

Ik ga dit allemaal gebruiken en ik laat weten of het gelukt is :D+ foto's.

20

Tjasarina schreef:
Esther68 schreef:

Dank je wel!.
Ik neem aan dat je bij de 30 cm taart 800 gr mix bedoelt in verplaats van 80 mix;).

Super bedankt

Ja, ik bedoelde 800. Meestal lees ik alles nog even na. Nu niet gedaan, krijg je meteen dit... :lol:

21

Esther68 schreef:
Tjasarina schreef:
Esther68 schreef:

Dank je wel!.

Super bedankt

Ja, ik bedoelde 800. Meestal lees ik alles nog even na. Nu niet gedaan, krijg je meteen dit... :lol:

Hahahah kan gebeuren toch!..
Heb ik ook wel is last van Hihi. ;)

22

Ik lees even mee hierboven, want mijn kapsel wordt ook altijd lager dan de hoogte van het bakblik!!
Ik gebruik vaak het blik van 20 (rond), kan ik er dan dus het beste beslag in doen voor een taartje van 22,5?? wordt hij dan wel hoor?
Ik hanteer gewoon de tabel op deze site (inclusief alle minuten mixen e.d.).

Groetjes!

23

een hele andere tip misschien, gebruik eens het recept voor een glutenvrij biscuit.

een glutenvrij dieet is niet altijd even leuk en lekker, behalve dan qua taarten. dat is ook voor de niet glutenvrije onder ons erg lekker.

bereiding is echt simpel, bakken idemdito en ik krijg echt altijd hoge biscuits!!!

Groet,
Saskia

al mijn taarten en cupcakes zijn glutenvrij. kijk ook eens op mijn website naar mijn creaties

24

Waar kan ik het recept daarvan vinden?