1

Onderwerp: hulp bij taarten

hoi dames,

ik weet niet of ik het in het juiste rubiek plaats ik heb met kerst 3 taarten gebakken (pff grote familie) deze heb ik gevuld met botercreme en en light jam de taart had ik bedekt met fondant iedereen vond ze enorm lekker maar net iets wat te zoet iemand tips hoe ik ze minder zoet maken kan ?

dankje wel !!!

mama van 2 mooie wonders

2

Re: hulp bij taarten

Je kan een wat minder zoete vulling nemen. Ik zelf gebruik vaak een wat zurige jam tegen de zoete vulling.

Welke bc heb je gebruikt? De 1:1 variant is erg zoet. De bc-mix is al wat minder zoet en daar kan je ook een smaak aangeven (citroen vind ik zelf ook best lekker)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

merengue botercreme of botercreme van de mix gebruiken.
misschien ook minder vullen?
minder dikke laag fondant gebruiken?

4

Ottolien schreef:

Je kan een wat minder zoete vulling nemen. Ik zelf gebruik vaak een wat zurige jam tegen de zoete vulling.

Welke bc heb je gebruikt? De 1:1 variant is erg zoet. De bc-mix is al wat minder zoet en daar kan je ook een smaak aangeven (citroen vind ik zelf ook best lekker)

ik weet nog niet hoe ik op jullie reageren kan dus dan maar zo de bc zit in een bruine papieren zak staat geen merk op heb ik bij een kleine groothandel gehaald ik heb vandaag gebakken met 4 vruchten jam en al zeg ik het zelf hij is lekker en zo als ik hier begreep helemaal niet zoet

of het ligt aan het volgende betwijfel ik:
Er moet bij de bc 100 gr poedersuiker net terug van de winkel bleek ...OP :S dus heb ik maar fijne suiker genomen en de taart is heerlijk.

wat voor jam raden jullie mij aan ?

liefs

mama van 2 mooie wonders

5

Poffertje schreef:

merengue botercreme of botercreme van de mix gebruiken.
misschien ook minder vullen?
minder dikke laag fondant gebruiken?

ik gebruik bc mix en fondant is zo dun dan ik soms nog scheurtjes heb dankje voor je reactie :D:D

liefs

mama van 2 mooie wonders