1

Onderwerp: Bloem!!(zoveel soorten welke is de juiste)

waar het verhaal begon:

mijn dochter is de 29e jarig en wil graag trakteren op versierde koekjes.
ze is dikwijls met mij aan het taarten en ze wilde dit zo graag proberen.

leuk idee toch!

ik in het boek gekeken van de koekjesfee voor het recept.
nu staat er (blz: 11) bloem voor fijne patisserie!
ik naar de winkel..sta voor het schap...maar welke moet ik nu hebben..wat een soorten..

mijn vraag is dan ook:
met welke bloem maken jullie deze koekjes?

patent bloem
bloem
kristal bloem patent (van koopmans..deze heb ik maar gekocht???)

alvast bedankt voor evt reactie's

2

Re: Bloem!!(zoveel soorten welke is de juiste)

Patisserie betekend zoete lekkernij op zijn frans volgens mij moeder..

Ik haal altijd bij Lidl daar hebben ze speciale Patisserie bloem voor nog geen 80 cent voor 1 kg en ik vind ze heel fijn werken vergleken met ander merken

maar patent gaat ook goed, en als je goed zoekt heb je ook speciaal kant klaar koekdeeg van koopmans....dan hoef je alleen water bijvoeggen geloof ik maar dat is lang geleden dat ikgemaakt heb. Ik vind dat koopmans veel verpakking veranderd is laatste tijd

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

3

ik gebruik altijd de goedkoopste bloem die ik kan vinden in de supermarkt. werkt gewoon goed.

4

Poffertje schreef:

ik gebruik altijd de goedkoopste bloem die ik kan vinden in de supermarkt. werkt gewoon goed.

idem

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5 Laatst bewerkt door Carien (06-01-2011 14:16)

:think: staat me iets van bij dat je dan een klein deel van de (gewone) bloem moet vervangen door ....... :think:

ik ga eens zoeken voor je

edit:
dat was cakebloem (voor redvelvet cc's):  300 g cakebloem (krijg je door 30 a 40 g bloem te vervangen door maizena)
Geen idee of dat hetzelfde is :o , sorry

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Cupla schreef:

Patisserie betekend zoete lekkernij op zijn frans volgens mij moeder..

Ik haal altijd bij Lidl daar hebben ze speciale Patisserie bloem voor nog geen 80 cent voor 1 kg en ik vind ze heel fijn werken vergleken met ander merken

maar patent gaat ook goed, en als je goed zoekt heb je ook speciaal kant klaar koekdeeg van koopmans....dan hoef je alleen water bijvoeggen geloof ik maar dat is lang geleden dat ikgemaakt heb. Ik vind dat koopmans veel verpakking veranderd is laatste tijd

iedereen bedankt voor de reactie's
inderdaad bij de lidl (29 cent per kilo = geen tik foutje)

7

Lild heb ze standaard in assortiment....En van deze mer is wel veel goed dingen.

En om zoveeltijd heb ze ook uientaart, citroentaart met glazuur noem maar op ik zeg alleen wel 1 ding: FLINK INSLAAN je weet nooit wanneer ze weer hebben en zijn lang houdbaar  :Y

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd