1

Onderwerp: 3D vorm bekleden met Marsepein?

Hallo allemaal!

Ik heb een boek waarin staat hoe je op een makkelijke manier een 3d vorm kan bekleden maar ik snap het niet helemaal.
Volgens mij zeggen ze dat je de marsepein over de biscuit moet leggen en dan de vorm er weer overheen maar het lijk mij niet echt werken. Hoe doen jullie dit?

Groetjes Suus

2

Re: 3D vorm bekleden met Marsepein?

bij 3D snij je de biscuit eerst in de vorm die je hebben wilt en bekleed hem daarna (wel eerst afsmeren natuurlijk).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Carien schreef:

bij 3D snij je de biscuit eerst in de vorm die je hebben wilt en bekleed hem daarna (wel eerst afsmeren natuurlijk).

Nee, ik bedoel met zo'n bakvorm waar al een vorm inzit. Bijv. zo'n vorm van dorra ofzo. Een bakvorm in de vorm van een kerstboom of zoiets...

In dat boek hebben ze de bakvorm van een konijn. Het lijkt dat ze de marsepein er zo op leggen en dan de vorm er weer op drukken om zo de lijntjes e.d. er weer in te krijgen. Ziet er echt handig uit maar ik geloof nooit dat het werkt...

4

Tsja, geeeen idee. Lijkt me dat je de vorm wel in moet smeren met  Crisco ofzo, want anders komt alles mee denk ik.
Wel raar, want de taart is toch groter geworden door vulling en afsmeren enzo? Blijven die lijnen dan niet zichtbaar wanneer je heel dun afsmeerd en heel dun bedekt?
Ik hoop voor je dat er nog iemand reageert die er ervaring mee heeft.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Ik vind het ook vreemd. Ik snap wel wat je bedoelt maar volgens mij gaat dit idd niet lukken....