1

Onderwerp: Bokkenpootjesvulling met..........

Heb even wat hulp nodig, ga morgen een chocobom maken, zou ik chocobiscuit of gewoon biscuit maken?

En ik wil hem vullen met bokkenpootjesvulling maar wat doe ik er nog meer in? Wat smaakt er goed bij?

Ik eet zelf geen chocolade dus heb geen idee wat erbij smaakt!

Groetje Cindy

2

Re: Bokkenpootjesvulling met..........

Combi met
- aardbeienjam
- kersenjam
- kersenvlaaivulling
- frambozenslagroom (verse frambozen tijdens het opkloppen van je slagroom meemixen)

Een chocobom is zoveel mogelijk chocolade toch? Dus chocobiscuit. Ik vind dan zelf een laag bokkenpootjes slagroom in combinatie met frambozenjam het lekkerst (wel erg zoet)

3

Chocobiscuit :D
En bij bokkepootjescreme vind ik kersenvlaaivulling van Hak het lekkerst.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

4

ik had laatst een taart gemaakt met 1 laag bokkepootjes vulling en de andere laag kersenjam+banketbakkersroom :)  erg lekker

~when you share a cake, you share love~

5

Ik vind bokkenpootjesvulling met advocaat-room (slagroom met advocaat erdoor) errrrrug lekker!  :9

6 Laatst bewerkt door Yentlscupcake (06-01-2011 10:23)

tine83 schreef:

Ik vind bokkenpootjesvulling met advocaat-room (slagroom met advocaat erdoor) errrrrug lekker!  :9

Die combinatie is misschien wel heel toepasselijk, mijn man wordt binnenkort namelijk beëdigd als advocaat!
En de taart is voor zijn verjaardag!

Groetje Cindy

7

Ik kan je geen tip geven, maar vroeg me wel af of de bokkepootjes niet ontzettend zacht worden als je ze in slagroom of botercreme verwerkt, daarom kan ik me bijna niet voorstellen dat het lekker is, maar ik zie het zo vaak voorbij komen dat ik toch ga twijfelen,

Kan een van jullie me vertellen of het inderdaad zacht wordt, en zo ja, dan is het schijnbaar dus niet storend?

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

8

freijak schreef:

Kan een van jullie me vertellen of het inderdaad zacht wordt, en zo ja, dan is het schijnbaar dus niet storend?

Volgens het recept verpulver je de koekjes.............dus of ze zacht worden maakt dan niet meer zoveel uit. De smaak is wel lekker (zoet  ;) )

9 Laatst bewerkt door Yentlscupcake (06-01-2011 12:16)

Bedankt voor alle hulp!

Tis chocoladebiscuit geworden met een laag kersenjam en een laag bokkenpootjespudding met verpulverde bokkenpootjes er doorheen, dan afgesmeerd met chocolade botercreme en afgewerkt met kitkat en bovenop luchtige hazelnootbollen.

Mijn dochter heeft met veel plezier geholpen om alle restjes op de smullen.

Groetje Cindy

10

Loo dat klinkt echt als een bommetje :lol:  :lol: (een calorieën bom wel te verstaan  ;). Klinkt in ieder geval errug lekker