1 Laatst bewerkt door steffertje1 (05-01-2011 21:32)

Onderwerp: ronde bakvorm 12.5cm tegelijk in de oven met een 20cm?

Hallo,

Ik wil morgen voor eerst een stapeltaart gaan maken. Hiervoor heb ik de ronde bakvormen van 12.5 en 20cm. Ja een stomme maat die 12.5, ik weet het. Lees nu ook dat er normaal 15 voor gebruikt wordt maar heb hem al gekocht dus we doen het hier maar mee.

Nu vroeg ik me af of deze 2 tegelijk in de over kunnen en of ik de 12.5 er dan eerder uit moet halen dan de 20??
En weet iemand toevallig hoeveel beslag bescuitmix ik moet maken voor de 12.5? Kan alleen vanaf 15 vinden :s

Hoop dat iemand een antwoord heeft en alvast bedankt!

Groetjes Stephanie

2

Re: ronde bakvorm 12.5cm tegelijk in de oven met een 20cm?

hoi hoi!

Het kan prima samen in de oven hoor...
Qua beslag: ik weet niet de hoeveelheden als je de mix gebruikt, ik bak namelijk altijd volgens het bsicuit 2 recept van hier en ik gebruik dan altijd 1 ei!

Succes!!

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

3

Bedankt voor je reactie maar moet ik de 12.5 er dan eerder uithalen of kan deze net zo lang gebakken worden als de 20cm?

4

Nee, weet ff niet de exacte tijd uit mijn hoofd, die staat volgens mij wel in het schema hier (onder 'tabellen' in het linkermenu), maar de kleine moet je er eerder uithalen. Wel opletten, niet te vroeg de oven opendoen want dan stort de boel in :D

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!