1

Onderwerp: Echt nieuw

Hallo allemaal,

Ik wil ook heel graag zulke mooie taarten maken en moet nog echt alles leren hopelijk word ik hier wat wijzer!!

groetjes Wendy

2

Re: Echt nieuw

Welkom op dit uiterst verslavende forum!! Enne... wel uitkijken hoor, voor je het weet ben je besmet met het taartbakvirus!! :lol:
Je kan hier iig veel leren...

Succes!!

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

3

Als ik dan maar niet allemaal zelf op eet!!!

4

Haha! Gewoon iedere verjaardag, baby, verhuizing etc etc etc aangrijpen om een taartje te maken! Kan je mooi oefenen en omdat je ze als cadeautje geeft hoef je ze niet allemaal zelf op te eten!
Je taart op een mooi ingepakt plankje, cellofaan er om heen, leuk lintje er aan, klaar!!

5

Goed idee ja haha ik moet nog echt beginnen dus moet eerst alles maar in huis halen.
Mijn zoontje word begin februari 2 dus zou het heel leuk vinden om dan iets te maken.
Kan jij mij vertellen welke spullen ik allemaal nodig heb??
starterspakketje??

Groetjes

6

Wat een goed begin is om hier de FAQ eens door te spitten, daar kan je heel veel vragen beantwoord krijgen!!
Wat je ook kan doen is zoeken op beginner of iets dergelijks, dan krijg je heel veel onderwerpen die gaan over wat handig is om te hebben als je begint met taarten maken...
Ik weet eigenlijk niet eens heel goed meer wat ik heb aangeschaft toen ik begon :s
Volgens mij een fatsoenlijke deegroller, een draaiplateau, een 'startset' fondant of marsepein en het basispakket Wilton kleurstoffen... Verder is een stuk (doorzichtig) tafelzeil om je fondant/ marsepein op uit te rollen. Het plakt hier niet makkelijk aan vast en je kan het evt. gebruiken om je lap fondant/ marsepein over je taart te leggen. Ook heb ik een klein setje met modelingstools aangeschaft.
Oh ja!! Heb wel 1 tip: schaf meteen een smoother aan, dan kan je de boven- en zijkanten van je taart mooi mee glad krijgen!!
En je staat versteld wat je allemaal kan vinden tussen het speelgoed van je kinderen!! haha