1

Onderwerp: (witte?) chocolade rolfondant

Ik heb binnenkort mijn eerste bruidstaart opdracht (althans, als ik de proefsessie goed doorsta  :D ). Jippieeee... maar... ze willen chocolade fondant. Met de zoekfunctie heb ik alle onderwerpen die over chocolade fondant gaan al gelezen en de conclusie getrokken dat de bakels pettinice het beste zou werken volgens velen van jullie en ook het lekkerst smaakt. ik heb er nog nooit meegewerkt dus ik ga vooraf flink oefenen want ik las vanalles over dat het snel scheurt. maar bestaat hiervan maar 1 versie? want mijn bruidspaar wil eigenlijk een stapel van 3 taarten met melk, wit en puur.

puur, kan zo uit de emmer (ik las wel dat je hier echt spierballen voor nodig hebt  :| ).
melk kan ik qua kleur wel fabriceren door het te mengen met fondant maar blijft de smaak natuurlijk wel puur. of niet?
maar witte chocolade fondant ? bestaat dat ook?

ik hoop dat iemand het verlossende antwoord heeft.

bedankt voor het lezen.

2

Re: (witte?) chocolade rolfondant

De chocolade rolfondant van funcakes vind ik naar melkchocolade smaken. Wit kan ik je niet aan helpen, maar zit me net te bedenken dat dat misschien wel zelf te maken is als je MMF maakt  :think: wie weet werkt het, Mashmellows smelten tegelijk met witte chocola en dan goed doorkneden? zelf nooit geprobeerd overigens, maar zou me niet verbazen als het wel zou kunnen.

Maar denk dat de meer ervaren personen hier op het forum er wellicht een veel handigere oplossing voor weten  ;)

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

3

Dit staat op felicitaartjes bij het recept om zelf MMF te maken:

variaties op het recept:
- voeg voor chocolade fondant 2 el. gesmolten chocolade en 1 el. cacaopoeder toe
- voeg voor witte chocolade fondant 2 - 2,5 el. gesmolten witte chocolade toe
- voeg wat smaakstof toe

4

Van Ballina was er witte chocoladefondant..................via de hebshop niet meer te krijgen........

5 Laatst bewerkt door CindyM (05-01-2011 23:58)

ik ben nu het recept van deze site aan het maken. 450 gram chocolade (gewone reep pure chocolade van de supermarkt), 125 ml glucuse en 2 theelepels ijskoud water. En dan gedeeld door 4. eerst maar eens een klein beetje proberen. maar hoe hard ik ook roer er vormt zich echt geen bal.

of ik ben te ongeduldig?

edit: het is gelukt om het zelf te maken. en wat is het lekker! uitgerold en morgen zien hoe het opdroogt