Onderwerp: "hoog" kapsel?

Hallo!

Ik ben nog maar een beginneling en maak alleen nog maar taartjes voor "eigen gebruik". Nu wil ik heel graag een keertje een wavy-taart maken. Als het lukt, ga ik voor de verjaardag van 1 van mijn nichtjes, die in februari 18 wordt, een leuk taartje maken.

Heb al een how-to gebonden,  maar daar wordt gesproken over een hoog kapsel. Ik gebruik zelf altijd de mix van de hebshop. Mijn biscuits worden altijd zo'n 10cm hoog (gokje). Is dat hoog genoeg voor een wavy-taartje?

Dan hoop ik dat het een keertje wil lukken met mijn fondant uitrollen, want daar heb ik altijd ruzie mee. Geen idee wat ik fout doe, maar het
scheurt heel vaak :/
Iemand daarnog tips voor?

Alvastbedankt voor jullie reakties! Dan ga ik nugauw weer watinspiratie op doen ;)

2

Re: "hoog" kapsel?

10 cm is erg hoog voor je kapsel (de mijne zijn ong 7/8 cm en daarmee lukt de wavy prima!!!

ik werk zelf niet met fondant dus daarmee kan ik je niet helpen!
misschien wel handig om erbij te zetten welk merk fondant je gebruikt.

N-Joy Cakes

NiQ schreef:

10 cm is erg hoog voor je kapsel (de mijne zijn ong 7/8 cm en daarmee lukt de wavy prima!!!

ik werk zelf niet met fondant dus daarmee kan ik je niet helpen!
misschien wel handig om erbij te zetten welk merk fondant je gebruikt.

Bedankt voor je reaktie! Misschien is mijn kapsel ook wel 8 cm, hoor. Nooit opgemeten :o Was echt een gokje....

4 Laatst bewerkt door mamakim (05-01-2011 21:29)

Die van mij worden ook 10 cm hoor. Geen probleem. Volgens mij kun je een wavy taartje in heel verschillende hoogtes maken, maar begin inderdaad maar met een vrij hoog kapsel (of cake, nog beter).

Ik doe trouwens alsof ik er verstand van heb, maar heb eigenlijk pas 1 wavy taartje gemaakt :D . Errrug leuk om te doen en zeker voor herhaling vatbaar! Voor betere tips moet je dus bij Suuz of één van de andere professionals zijn!

Succes!

trouwens, wat betreft de fondant kan ik alleen maar zeggen; lang en goed kneden voordat je het gaat uitrollen helpt al heel veel!

Groetjes en succes met 'taarten'! Kim

mamakim schreef:

Die van mij worden ook 10 cm hoor. Geen probleem. Volgens mij kun je een wavy taartje in heel verschillende hoogtes maken, maar begin inderdaad maar met een vrij hoog kapsel (of cake, nog beter).

Ik doe trouwens alsof ik er verstand van heb, maar heb eigenlijk pas 1 wavy taartje gemaakt :D . Errrug leuk om te doen en zeker voor herhaling vatbaar! Voor betere tips moet je dus bij Suuz of één van de andere professionals zijn!

Succes!

trouwens, wat betreft de fondant kan ik alleen maar zeggen; lang en
goed kneden voordat je het gaat uitrollen helpt al heel veel!

Thanks Kim! Ik kneed eigenlijk nooit zo lang, weet ik gelijk waar het mis gaat! :o