1

Onderwerp: Welke 'modeling tools' gebruiken jullie, en waarvoor???

Hallo allemaal!

Verslavend zeg, dit forum!
Kost me uren tijd! En het heeft me weer een leuke hobby opgeleverd!

Ik heb al het e.e.a. gebakken en bekleed, en heb me eigenlijk steeds gered met huis tuin en keuken gereedschap, maar ben nu toch langzaam bezig goede spullen aan te schaffen.

Ik vroeg me nu dus af, welke modeling tools jullie gebruiken, en waarvoor.
Ik gebruik nu een setje van Heutink schoolmaterialen, voor boetseerklei, werkt.... maar ik ben dus best benieuwd naar jullie ervaringen!

Dit geld eigenlijk ook voor uitrolmatten.... en voor wat eigenlijk niet!
tips zijn meer dan welkom!

Groet, Jeanice

Re: Welke 'modeling tools' gebruiken jullie, en waarvoor???

heb je de FAQ al gezien/gelezen? daar staan een boel tools uitgelegd :Y

Ikzelf gebruik overigens vrijwel bij iedere taart of boetseersel, de flute/vein tool van FMM. De is vergeleken met dezelfde tool van andere merken iets platten en heeft geen rand waar de kunststof is samengesmolten, erg prettig. gebruik heb voor rafeltjes weg te werken als ik iets heb uitgesneden of gestoken, om letters op hun plek te zetten, om een scheurtje weg te wrijven, voor inkepinkjes van kleine strikjes, het holletje in handen etc etc etc etc

verder de ball-tool ook toevallig van FMM, voor oogjes e.d.

Dat zijn wel de meeste gebruikte, ik heb wel een heeeeel scala aan tools, maar vooral de eerstegenoemde gebruik ik bijna altijd :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

ow en deze tools gebruik je niet bij bekleden, dus [move]--> decoreren

groetjes Tirza     

4

Die 2 van Tirza gebruik ik ook heel veel.
En verder gebruik ik ook het mesje van FFM en de needle tool heel veel :Y . Die laatste ook om kleine dingen op te pakken en om iets uit een cutter te halen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5 Laatst bewerkt door Carien (06-01-2011 09:35)

Als uitrolmat voldoet de bureauonderlegger (of hoe zoiets ook heet) van IKEA geweldig. De fondant/marsepein plakt er niet aan, echt ideaal.
Ook van IKEA de Blanda-vormen; dat zijn de halfronde roestvrijstalen slabakken oid. Kost bijna niets en je krijgt heel leuke halfronde taarten. De maten 12 en 20 cm worden het meest gebruikt.
En dan nog het draaiplateau (hebben ze ook bij dat zweedse warenhuis, en nee, ik werk er niet ;) , is ook erg makkelijk bij het bekleden.
Van de tools heb ik deze gekocht http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=620. Als beginner vind ik ze prima werken, kun je ze voor weinig uitproberen en zo bekijken welke het vaakst gebruikt worden.
Verder vind ik deze heeeel handig http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2315
Succes met je nieuwe verslaving ;) en we zijn benieuwd naar de resultaten :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Hoi!

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb ze er al even bij gezocht in de shop!

Welke bureaumat is het van IKEA?

Moet er nodig eens naar toe, lees ik wel!
De Blanda's staan hier al in de kast, en zijn ook al gebruikt!

Enne... gebruiken jullie voor een ronde taart, een springvorm, of een 'vaste' bakvorm?

Ik heb verschillende bakvormen, maar sommige hebben zo'n randje in de bodem, en als je dan juist je onderkant wil gebruiken als bovenkant... kan dat minder mooi worden....

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Groet, Jeanice

ikea heeft maar 1 bureau mat :Y Psjor oid heet ie, of pjosr of projs naja, zoiets :D

ik heb nu alleen maar bakpannen, die heb ik aangeschaft omdat die hoger zijn en je meerdere maten hebt, maar inderdaad ook vanwege dat randje :Y

groetjes Tirza     

8

Ik gebruik m'n springvormen en ben heel bescheiden begonnen met de vaste te verzamelen (een bloemvorm, een rond 20 en die van Ikea, een soort wave; ja, heeeel bescheiden in 4 maanden tijd O-) ).
Wil heel graag andere vaste, maar ja :s eigenlijk niet echt nodig en ja, een hobby mag geld kosten, maar er is een grens. Het kan ook met springvormen

tipsytaartje schreef:

ikea heeft maar 1 bureau mat :Y Psjor oid heet ie, of pjosr of projs naja, zoiets :D

ik heb nu alleen maar bakpannen, die heb ik aangeschaft omdat die hoger zijn en je meerdere maten hebt, maar inderdaad ook vanwege dat randje :Y

:lol:  :lol: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/66703500 dit is m!!

ik heb van de week allemaal namen staan noemen van een sushi restaurant, allemaal gekke dingen, en ineens had ik t weer, shabu shabu :+

I never met a calorie I didn't like....

10

:lol:

groetjes Tirza     

11

Zoooo.... al bij Ikea geweest!

fijn! zo'n matje!

Mensen, bedankt voor de reacties!

We gaan vandaag even weer een bestelling plaatsen, dus even een paar tools voor mij erbij!

Ik ben niet zo'n held in foto's plaatsen, en ben ook wel een beetje perfectionistisch.... dus vind al snel iets niet goed genoeg, maar ik zal proberen binnenkort een foto te plaatsen!

groetjes!

12

:thumb: