Onderwerp: Ruzie met letter tapits
Ik heb letter tapits maar krijg de letters er met geen mogelijkheid heel uit. Wie kan mij hiervoor tips geven. Ik werk alleen maar met fondant
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Ruzie met letter tapits
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb letter tapits maar krijg de letters er met geen mogelijkheid heel uit. Wie kan mij hiervoor tips geven. Ik werk alleen maar met fondant
Kijk eens hier: http://www.youtube.com/watch?v=cyS7msb13jE
groetjes sam
dun uitrollen,platic folie erover heen leggen en dan de tappit er goed in drukken.folie eraf halen,overtollige fondant weghalen en dan heb je je letters.
vindt het ook een gedoe hoor die letters maar zo werkt het bij mij het beste.het eruit schieten vind ik persoonlijk niks,dan blijven er gedeeltes in de tappit zitten
succes ermee!
Ik heb het filmpje op youtube bekeken, en dan ziet het er zo makkelijk uit!!! Ik ga het vanavond toch maar eens proberen.
dun uitrollen,platic folie erover heen leggen en dan de tappit er goed in drukken.folie eraf halen,overtollige fondant weghalen en dan heb je je letters.
zo doe ik het ook ongeveer. Alleen doe ik een klein beetje tylose door de marsepein of fondant en leg na het uitrollen de marsepein of fondant even in de koelkast. . Werkt perfect
wow... dat filmpje. Moet ik toch volgende keer maar eens proberen. ik heb die &#$^#- tappits al meerdere keren bijna het raam uitgegooid want ik krijg het niet voor elkaar. maar misschien MOET het echt met gumpaste ipv gewone fondant.
Ik heb echt nooit ruzie met die dingen!?
Pettinice fondant met tylose (funcakes werkt trouwens ook prima) een uurtje in een zakje laten zittten. Dan heeeeeeeeeeeel dun uitrollen (als je denkt, dit is wel erg dun, dan nog een keer met de roller eroverheen), dan uitsteken, even goed wrijven en alle stukjes die er niet in horen eruit pulleken met een speld of cocktail prikker. Dan ga ik even forummen, of iets anders boetseren, of koffie zetten, dus even een kwartiertje in de tappit laten zitten, en dan tegen de rand van de tafel slaan en ze vliegen er in perfecte staat uit. Dan weer even goed leggen en weer even laten drogen (half uurtje ofzo) en met een kwastje naar je hand/spateltje/etc. toe schuiven.
Ik vind het resultaat met folie niet mooi, je blijft de plastic afdruk erin zien, en de randjes worden niet mooi vind ik.
Je kunt ook het lapje fondant aan je blad laten plakken met crisco, dan uisteken (de letter blijft dan dus op je oppervlak liggen), dan de restanten eromheen weghalen en dan een uur of twee laten drogen. Duurt alleen iets langer.
Met wat ouder fondant met tylose. Zodra je alle letters hebt gehad, haal je de eerste eruit. Ik doe het altijd met een naaldje.
Succes!
Owwww wat ben ik blij met dit forum
Heb het filmpje van Youtube dus bekeken en dat leek me de makkelijkste manier. Dus ben ik aan de slag gegaan met mijn letter tappits. Ik had er om eerlijk te zijn weinig vertrouwen in. Heb die dingen al zovaak in mijn hand gehad om vervolgens weer kei hard terug in mijn bak te smijten maar nu...... liggen er mooie teksten op een plankje in de koelkast. Het is dus gelukt!!!
Dank jullie wel voor jullie tips en trucs
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Ruzie met letter tapits