1

Onderwerp: hoe bak ik de biscuit met papier of niet

Hallo allemaal
Ik dacht ik maak vandaag nu ik tijd heb mn eerste eigen biscuit;bij de workshop die ik heb gevolgd was die al klaar
Nu heb ik bakpaier in de vorm gedaan;maar het resultaat vind ik erg lelijk en ik hoop maar dat blijkt morgen dat hij door en door gaar is;heb wel midden in geprikt
Nu was mijn vraag Hoe bakken jullie de biscuit/kapsel
Gewoon in bakblik met spray of wel met papier erin?
enne ik heb elektrische oven en moest wel 50 min op 180 graden doen pfff

Morgen doe ik denk ik nieuwe poging dus graag jullie tips voor dit groentje die het wel graag wil !!

Taarten maken is geweldig

2

Re: hoe bak ik de biscuit met papier of niet

ik vet mijn vorm helemaal in met boter of bakspray, vervolgens doe ik bakpapier tegen de zijkanten aan, deze vet ik ook opnieuw in en haal mijn vinger even langs de hoeken (anders krijg ik luchtbellen)

als je bakpapier niet mooi aansluit kan je randjes krijgen in je biscuit, dit kan je wegsnijden of met het afsmeren glad maken.

N-Joy Cakes

NiQ schreef:

ik vet mijn vorm helemaal in met boter of bakspray, vervolgens doe ik bakpapier tegen de zijkanten aan, deze vet ik ook opnieuw in en haal mijn vinger even langs de hoeken (anders krijg ik luchtbellen)

als je bakpapier niet mooi aansluit kan je randjes krijgen in je biscuit, dit kan je wegsnijden of met het afsmeren glad maken.

is dat bakpapier dan echt nodig of zou alleen het blik invetten/sprayen  ook goed zijn
de boven kant was zo mooi

4

ik moet een rand bakpapier toevoegen omdat mijn bakvormen niet hoog genoeg zijn.... het moet idd wel mooi strak erin zitten anders heb je een "lelijk" biscuit als je het eraf haalt...

5

nee hoor absoluut niet nodig!
ik vindt het zelf erg makkelijk omdat ik het dan makkelijker uit de vorm krijgt en de buitenkant niet zo'n donkere "korst" krijgt. en het is ook een beetje gewoonte omdat je op deze manier meer mix in je vorm kan doen en je taarten dus hoger worden

N-Joy Cakes

petrawb schreef:

ik moet een rand bakpapier toevoegen omdat mijn bakvormen niet hoog genoeg zijn.... het moet idd wel mooi strak erin zitten anders heb je een "lelijk" biscuit als je het eraf haalt...

Ik weet al hoe blond ik geweest ben....heb de hele vorm met papier gedaan;hoefde alleen rand te maken( recht op)
maar hoe dan ook ga ik zonder papier ook proberen

7

Nathalie1975 schreef:
petrawb schreef:

Ik weet al hoe blond ik geweest ben....heb de hele vorm met papier gedaan;hoefde alleen rand te maken( recht op)
maar hoe dan ook ga ik zonder papier ook proberen

;) succes ermee!!

8

Ik gebruik nooit bakpapier, ik vet de vorm goed in met bakspray en ik heb nooit last van vastzittend biscuit.
Maar ik gebruik wel pannen van 10 cm. hoog.

9

Ik vet de bakpan in en bekleed alleen de bodem met bakpapier. Die vet ik ook in. Het bakpapierrondje is wel iets kleiner als de bakpan omdat de randen dan niet mooi worden.

10

ik spuit alleen de bakvorm in,verder niets en komen er altijd mooi uit
het mooiste resultaat krijg ik nog altijd met siliconen bakvormen

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops