1 Laatst bewerkt door Jillz (05-01-2011 09:29)

Onderwerp: SPOED-Ik zoek dringend een makkelijk recept voor een droptaart!!

Hallo allemaal!

Ik ben hier nieuw, en kom hier terecht omdat ik online nauwelijks een eenvoudig recept kan vinden voor een te maken droptaart.

Mijn man is morgen jarig en ik wilde met mijn kinderen vanmiddag een droptaart gaan bakken, maar ik heb geen idee waar te beginnen.

Ik ben een echte taartenbak nitwit ;-)

Ik kan nog net een cake bakken, maar daarmee is alles wel gezegd vrees ik.

En dan moet het ook nog met 3 kleine kindjes.
En ik woon niet in de stad, dus ik moet de benodigdheden wel kunnen kopen bij de buurtsuper en niet al te duur aub.

Ik weet het; veel eisen, het spijt me.

Mijn man houdt niet van slagroom, boter, vettigheid of te veel chocolade. Hij is WEL dol op drop. Heeft altijd dropjes op zijn bureau op het werk en in de auto. Hij heeft dropjes in zijn jaszak, en op zijn nachtkastje. Drop is zijn enige zonde in zijn leven. Vandaar ook dat wij een heuse drop taart wilde maken. Maar hoe??

Als iemand ons snel uit de brand kan helpen met een eenvoudig en duidelijk te volgen recept met spulletjes van de buurtsuper. Dan heel graag. IK heb geen grote vormen in de kast, en geen super mixers. Dus het wordt een beetje behelpen.

Ik dacht zelf aan een drop cake mix, met drop mousse gevuld en met een beetje drop glazuur bekleden en dan allerlei dropjes er op plakken. Maar ja hoe die cake en die mousse dan te maken??? IK heb geeeeeen idee. ( en of het lekker is???Tja over smaak valt te twisten natuurlijk)

Alvast super bedankt!!

Jillz

(ps als ie is gelukt plaats ik uiteraard een foto, beloofd!!)

2 Laatst bewerkt door Lovecakes (05-01-2011 09:37)

Re: SPOED-Ik zoek dringend een makkelijk recept voor een droptaart!!

Misschien kun je bij een normaal biscuit recept (zie recepten in menu links) Een klein deel van de bloem vervangen door samiak,, een potje ofzo>? Lijkt me dan dat err een redelijke dropsmaak aan komt.. Voor de vulling heb ik geen idee...,succes! Lijkt me moeilijk om voor vanmiddag al aan al het spul te komen...

PS. Je staat bij de verkeerde rubriek ---> move to; bakken&vullen zal 't even melden!

Groetjes Jamie  ;)

Groetjes Jamie> een leuke hobby bakster uit Den Bosch

3

Oh ja zou je dat willen doen? Dit laten verplaatsen? Ik heb echt geeeeen idee. Mea culpa.

En die salmiak vind ik een HELE goeie. Dankje!!

4

Je staat idd verkeerd :D INGEZONDEN recept kun je dit niet noemen, toch? ;) Ik ga je straks verplaatsen naar Bakken en vullen, maar ik zal je eerst ff proberen te helpen.

Droptaartmix bestaat niet, dus daar ga je niet aankomen. Over smaak valt niet te twisten, maar mij lijkt een taart met dropsmaak niet zo... :D En ik ben een enorme drop- en taartliefhebster......

Als ik jou was zou ik gewoon voor een simpele, voor jou haalbare taart gaan (en die jij en de kinderen lusten) en die vervolgens mooi versieren met drop. Dan is de buitenkant voor hem en de binnenkant voor jullie  *D

Kies een lekkere taartmix uit de supermarkt, of maak een cake of biscuit volgens een recept. Ook te vinden op de site hier onder Recepten. (in het menu aan de linkerkant). Dan zou je fondant kunnen kopen, bijvoorbeeld bij Pippoos of zelf maken van marshmellows (dit recept staat ook op de site) en dan lekker veel drop kopen. Als je geen fondant kunt of wilt kopen, kun je ook glazuur proberen. Je hebt volgens mij zelfs van die kant en klare pakketten van de AH voor een kindertaart met roze of blauwe glazuur dacht ik, en anders kun je het van dr. Oetker wel kopen. Ik waarschuw wel vast dat het een geklieder gaat worden...

Ik zou trouwens geen chocoladetaart doen, dat vind ik persoonlijk slecht combineren met drop. Iets neutraals van smaak, biscuit met banketbakkersroom en jam is wel OK denk ik :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Mijn dank is alvast groot. Ik gooi gewoon een bakje salmiak door de mix heen bedacht ik me net. En maak mousse met gelatine en salmiak. En ga voor de decoratie met glazuur en dropjes aan de slag. Denk ik. Of het lekker wordt? Ik vrees van niet. Maar dat geeft niet, als mijn man het maar lekker vindt, of leuk tenminste ;-)

6

nou,ik ben echt benieuwd hoe dat gaat smaken en hoe de taart eruit gaat zien

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

7

marikaatje schreef:

:lol: ik ook, maar goed, het is wel hartstikke lief dat jullie zoveel moeite doen voor hem toch? :thumb:

Misschien is het een idee om ook nog een gewone taart te bakken (of cake of kleine cakejes), afgestreken met glazuur/ slagroom en versierd met tumtummetjes en M&M's ofzo. Dan is er ook iets lekkers voor de kinderen en dat versieren van eigen taart, ach, dat hoef ik toch niet uit te leggen dat ze dat leuk vinden? ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

marikaatje schreef:

Ik ook, mijn maag begint te draaien...... :s

9

:lol:

Ik wens je ook veel succes en plezier om dit samen met je kinderen te doen en ik ga hem nu echt verplaatsen :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

10

En is hij leuk en lekker geworden??
ik ben wel erg nieuwsgierig geworden....

Groetjes Gerien