1

Onderwerp: Gescheurde marsepein??

Waarom scheurt mijn marsepein op de randen. Deze taart is bekleed met de marsepein van funcakes. Overigens vindt ik deze marsepein moeilijk te kneden, heel stug. Toch zo goed mogelijk gekneed en toen bekleed maar gaat op de randen toch scheuren. Te dun uitgerold misschien?? Ik vindt het ook wel een soort van grove structuur. Hier wat foto's om te laten zien. Wat doe ik niet goed?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TKRXIUGT-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PQPQYX6B-D.jpg

Iemand tips? :s

Re: Gescheurde marsepein??

Het lijkt idd erg dun, misschien wat dikker en proberen minder te wrijven.
Soms kun je een scheurtje nog wegwerken met wat crisco.

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

3

Te dun uitgerold denk ik?

Daarnaast...... ik vind FC gruwelijk om mee te werken, Zeelandia rules!  :thumb:

Heb jij nu niks aan, weet ik wel, maar voor de volgende keer....  ;)

4

Goed kneden zodat het heel soepel is, dat is als het koud is wat lastiger, maar zeker niet onhaalbaar. Niet teveel met crisco werken, als het ècht droog (en daardoor te grof) lijkt, je handen heel licht bevochtigen.

Het ziet er wel wat dun uit, dus ietsie dikker en eerst de hoeken 'fixeren', dus even vastzetten voor je de rest glad maakt.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Heel goed soepel kneden, als het erg moeilijk gaat evt. een paar! seconden in de magnetron en idd niet te dun uitrollen.  Vind Zeelandia ook een stuk fijner werken dan FC :Y

6

Kunnen jullie me vertellen waar de rolmarsepein van zeelandia te koop is ?

Alvast bedankt

Mijn creaties zijn te zien op www.hetgoudentaartje.nl

in de webshop :Y op de laatste pagina van de marsepein staat het :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Ik had dit laatst ook met een (gelukkig voor onszelf) taart. Dit was met Zeelandia marsepein  :s . Heb ik nooit geen problemen mee. Nu denk ik dat het kwam doordat ik niet genoeg gekneed had (tijdgebrek). Mijn lap was niet te dun, volgens mij. Al zie ik op jouw foto de bc er doorheen schijnen.
Was weer een goede les voor mij......neem de tijd, zeker met kneden en bekleden  ;)