1

Onderwerp: Hoe lang vulling met slagroom buiten de koelkast?

Als je een taart vult met een vulling op basis van slagroom moet de taart in de koelkast vanwege het evt. bederven ervan. Maar hoe lang kan deze taart eigenlijk buiten de koelkast? Ik bedoel, kun je de taart dan wel tijdens een feest op een tafel zetten. Ik vind het namelijk zo zonde als de taart in de koelkast verdwijnt terwijl het toch een pronkstuk van het feest kan zijn.
Wie kan mij hier mee helpen?

Groetjes Bianca

Re: Hoe lang vulling met slagroom buiten de koelkast?

Neehoor, die kan gewoon in de kamer, maar niet voor uren natuurlijk. Net zoals je gewoon slagroom niet te lang buiten de koelkast moet hebben, heb je dat ook met vullingen.

3

Slagroom moet zo kort mogelijk buiten de koelkast bewaard worden. De koelkast moet volgens de HACCP onder de 4° zitten. Ook wat decoreren betreft, dit moet ook zo kort mogelijk gehouden worden want de bacteriën in de slagroom vermenigvuldigen zich om het half uur.

4

CakeStudio schreef:

...want de bacteriën in de slagroom vermenigvuldigen zich om het half uur.

sorry zeg ik alvast want ik heb slaap, maar moet nog wat afmaken, dus vergeef me mijn meligheid, maar het klinkt wel heel erg eng zo hè? Maar goed dat je het aangeeft..

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

5

Het klinkt idd erger dan dat het meestal is hoor, ik wil zeker niemand schrik aanjagen. Ik wil gewoon aangeven dat slagroom zo kort mogelijk buiten de koelkast moet staan. Dit zijn gegevens rechtstreeks van de dienst voedselveiligheid in België. Heel veel thuisbakkers en -baksters hebben hier geen idee van. Uren zitten te bekleden/decoreren mag dus eigenlijk niet met een slagroomvulling.