Onderwerp: Vragen aan ervaren puzzelaars.

Hallo,

Ik ga voor het eerst aan het puzzelen. Het plaatje dat ik ga maken is op zich niet zo moeilijk (goed om mee te beginnen).

Ik wil zwarte omranding tussen de verschillende delen, dat vind ik mooi dan komt het plaats best tot zijn recht.

Vraagje : doe je die omranding dan telkens tussen elk deel, of leggen jullie alle delen er op en doe je dan de omranding ?

Heb ik het goed voor om die omranding met de sugargun te maken ?

Ik begrijp dat je het puzzelplaatje best op zo'n plastieken documentehoes maakt, en dan invriest, dat zou het makkelijkst zijn om het plaatje op je taart te krijgen.

Maar hoe krijg je het plaatje van de hoes op de taart zonder brokken ? Valt alles niet makkelijk uit mekaar ?

Vanavond zou het klaar moeten zijn. Heb al wel geprobeerd, het plaatje is herkenbaar maar ben nog niet helemaal tevreden, wil vanavond herbeginnen en hopelijk een beter resultaat met jullie goede advies.

Alvast bedankt voor alle tips. Indien er nog belangrijke zaken zijn die ik best weet en je wilt het delen, graag hé.

Groetjes,

Koekebakkevlaaie

2

Re: Vragen aan ervaren puzzelaars.

De lijntjes maken ligt een beetje aan je plaatje wanneer je die erop maakt..............dus lastig te zeggen.

Als je het plaatje even in de vriezer hebt gehad, laat het vanzelf los van je plastic hoes.................en als je de losse stukjes eventueel met een beetje water tijdens het puzzelen aan elkaar hebt gemaakt, laat het echt niet los als je het op de taart gaat leggen.......

Succes, ben benieuwd naar je foto!

3 Laatst bewerkt door smarianne (04-01-2011 14:51)

ik puzzel altijd op een stukje bakpapier en laat het gewoon drogen. Meestal krijg ik het er ook wel heel van af.
als je tussen alle stukjes zwart lijntje wilt moet je wel het plaatje in 1x maken............ik bedoel........niet aan de kant leggen en dan paar uur later weer mee aan de gang. Als alles zacht is druk je n.l. de verschillende stukjes van het plaatje zo in elkaar. Ik puzzel altijd met zwarte lijntjes omdat ik dat gewoonweg het mooist vind. En gebruik zelfgemaakte tylose lijm. Ik vind water erg vlekken vooral als je met kleine dingen bezig bent!
Zelf heb ik nog nooit wat in de vriezer gelegd.

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Kan er mee aan de slag. Moet dan straks wel effe beslissen of ik nu al dan niet ga invriezen.

Foto's krijgen jullie te zien. Ik hou jullie op de hoogte.
Ik hou de spanning er nog even in en verklap nog niet over welk plaatje het gaat maar zoals ik al eerder vermelde is het eigenlijk eenvoudig (moet ergens beginnen hé), het is hier al frequent gepasseerd maar voor mij de eerste keer.

Groetjes

Ben ermee klaar. Heb toch weer zitten puffen.
Er is wat fout gelopen met een hand. Heb een beetje moeten camoufleren.
Ik maak 2 foto's, die van gisteren en die van vandaag (weet niet of ik ze vandaag nog kan plaatsen) en dan eens zien welke het meest in de smaak valt.

Nog effe nadenken : invriezen of niet. Ben er nog niet uit.

6

Je hoeft het plaatje niet echt in te vriezen. Gewoon even 10-15 min in de vriezer leggen, dan krijg je het makkelijk en zonder breken van de ondergrond en komt het heel op je taart  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Hallo,

Bedankt Boska voor de tip, zo heb ik het dan toch gedaan.
Het was wel risky om het plaatje fatsoenlijk op de taart te krijgen, wil daar toch eens een workshop voor volgen om eens echt te leren hoe het eigenlijk moet.

Ik plaats zodadelijk foto's van mijn puzzelplaatjes bij "los suikerwerk" en de eigenlijke taart bij de taartenparade.

Bedankt voor de tips.