1

Onderwerp: Hoe kan ik de taart het best bewaren?

Hallo, ik heb een vraagje over hoe ik de taart het best kan bewaren. Ik hoop dan dat ik hier goed zit?
Ik ga vanmiddag mijn eertse taart maken en vind dit natuurlijk heel spannend hoe die gaat worden.
Nu ga ik hem vullen met bananen vulling ( gevonden op deze site) en de taart afsmeren met verstevigde slagroom. Dit kan toch ook gewoon samen??.
Is het nou verstandig om hem daarna in de koelkast te bewaren en kan dat met de marsepijn waarmee ik hem ga bekleden.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Groetjes annet

2

Re: Hoe kan ik de taart het best bewaren?

Je moet hem in de koelkast bewaren omdat je slagroom gebruikt ;) zelf zet ik hem altijd kaal in de koelkast met niks er om heen.

3

waarom ga je hem afsmeren met slagroom?

de kans is heel groot dat je marsepijn/fondant gaat smelten
je kunt hem beter afsmeren met botercreme.

en dan kun je hem gewoon in de koelkast bewaren.
niet helemaal afdekken, want dan kan het eventuele vocht/condens niet weg.

groetjes willeke

4

Slagroom kan vrijwel overal bij dus zeker bij de bananenvulling.

Ik heb altijd geleerd dat je de taart in een doos en plastic zak moet doen.
Koelkast/vriezer heeft natuurlijk veel vocht dat door de marsepein wordt aangetrokken en dan smelt die.

Ik smeer wel altijd af met slagroom en dat heeft nog nooit problemen opgeleverd. Dus ik zou zeggen doe wat jij het lekkerst vind.

Succes met je eerste taart

5

Idd niet met slagroom afsmeren, teveel vocht. Ik bekleed altijd met marsepein en smeer af met bc 1:1. Ik zet mijn taart altijd kaal in de koelkast. Of in de kartonnen doos, maar dan zonder deksel.
Ik heb ook gelezen dat wanneer je een taart invriest je deze in een doos en plastic verpakt, maar dat je de plastic zak eraf haalt wanneer je de taart laat ontdooien. Juist omdat het vocht dan weg kan. In de koelkast doe je er geen plastic omheen. Er komt dan misschien geen vocht in, maar er kan ook geen vocht uit. De kans op een smeltende taart is dan groot. Moet er wel even bij zeggen dat ik eigenlijk nooit invries, alleen wanneer wij stukjes over hebben en dus voor eigen gebruik is.

[move]--> td algemeen )bij de andere bewaarvragen)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

het enige wat ik invries zijn mijn kapsels. :thumb:  Ik heb één keer geprobeert een taart gedecoreerd en al in te vriezen, maar toen deze ontdooit was was deze ook volledig gesmolten :nooo  :s Dat doe ik dus noooooooit meer!

like it...love it....till you just can't resist !!!!