1

Onderwerp: wie o wie heeft wel eens....

Zijn taart gevuld met kant en klare chocolade mousse...

Heb nog niet zo veel geprobeerd wat betreft verschillende vullingen. Nu had ik het idee een taart te gaan cullen met een laagje chocolade mousse, gewoon zo'n toetje en een laag botercreme met stukjes banaan.....is dat lekker denk??

Kan je dit buiten de koelkast goed houden, ja toch?
(Er komt een strik op de taart, dus moet uit de koelkast blijven...)

Ben benieuwd wat jullie vinden....

Groetjes, Marianne

2

Re: wie o wie heeft wel eens....

Hoi Marianne,

De combinatie klinkt lekker. En kant-en-klare mousse kan prima. Nog wel de volgende tips voor jou:
1) besprenkel de banaan met citroensap anders wordt de banaan zwart
2) hou de taart niet te lang op een warme plaats, de meeste mousses moeten echt in de koelkast bewaard worden.

Suc6 ermee.
Groetjes

Met zoete groet! Akire

3

heel toevallig heb ik afgelopen maandag een taartje afgeleverd met ook een laagje kant en klare chocolade mousse ik had er een laag frambozenjam in het midden en een laag vanillebotercreme met stukjes chocolade bij gedaan.
Ik kan je niet helpen met hoe het smaakte  :s heb nog niets terug gehoord.

je combinatie klinkt wel erg lekker :Y

groetjes Colinda   mijn motto : bijzonder feest , eigen taart
                              www.bijzondertaartje.nl

4

Ja, hoor gaat goed, al een paar merken uitgeprobeerd, vind zelf die van het AH merk de lekkerste en die blijft ook redelijk stevig. Bewaar een taart met mousse wel altijd in de koelkast, maar gebruik er vaak ook bbr of slagroom bij.

groetjes el

5

Bedankt voor jullie reacties!!

Het idee is dat er een strik op de taart komt, dus daar zit dan weer tylose in, dan mag het toch niet in de koelkast....

Ik verval eigenlijk altijd in botercreme met abrikozenjam. Heel lekker, maar ik doe altijd hetzelfde...

Nu dacht ik laat ik eens wat anders doen, maar het moet eigenlijk wel iets zijn dat niet in de koelkast hoeft...

Marianne

Als je de strik op een klein rond plaatje maakt (wat meestal wordt gedaan volgens mij, ik doe dat iig wel) dan kan je 'm er vlak voordat je de taart aflevert met een dotje icing vastzetten en kan de taart dus gewoon (zonder strik) in de koeling.

Life is what you bake it.

Rond plaatje van fondant dus he... ;)

Life is what you bake it.

8

Ook met tylose doe ik het gewoon in de koelkast hoor, ook als het een strik is, zelfs in de vriezer ging het goed. Misschien geluk, maar ik heb nog nooit gehad dat het instorte ofzo

Als een mousse in de supermarkt in de koelkast staat, moet de taart met diezelfde vulling ook in de koelkast hoor!
Ik zou voor de zekerheid idd de strik op een plaatje van fondant maken  :Y