Onderwerp: Mijn 3e poging
Ik kon het het afgelopen weekend niet laten. Ik "moest" gewoon nog een keer een taart maken. Het beslag was super, de vorm was goed voorbereid, maar toch bleef hij in de vorm plakken en kwam de taart en behoorlijk gehavend uit
. Maar met flink wat blue band classique heb ik de boel redelijk kunnen repareren. Hij had 3 lagen (dus twee vullingen) en is gevuld met kersenjam met bonbonbloc vulling en met bonbonbloc vulling en de blue band classique en stukjes ananas, en afgesmeerd met de blue band classique. Hij was heel erg lekker, maar wel machtig
. Voor de bekleding had ik eenvoudige witte fondant gekozen en met rode en roze fondant heb ik toen hartjes gemaakt.
Hij is al iets beter gelukt dan mijn eerste taartjes, maar toch nog niet helemaal strak. Komt nog wel (zegt zij hoopvol). Ik zal eens voor linten of zo gaan kijken die om de bodem kunnen. In ieder geval is de fondant deze keer tijdens het bekleden niet gaan scheuren. Er zit dus toch vooruitgang in
Ik hoop dat jullie hem een beetje mooi vinden, Bedankt voor het kijken alvast!!!

En de binnenkant voor de liefhebbers

. Ik heb het voor de eerste keer gebruikt en ik moet zeggen dat het zich heel fijn op laat kloppen en heel lang stijf en goed blijft. Het gaat niet zo drijven als "echte" slagroom, vind ik tenminste. Je kunt het geloof ik alleen in een groothandel krijgen. Ik heb het bij de Sligro gekocht.
En nog anderhalve week en dan ga ik met de wilton 1 cursus beginnen. Spannend, ik heb er al echt heel veel zin in