1

Onderwerp: Mijn 3e poging

Ik kon het het afgelopen weekend niet laten. Ik "moest" gewoon nog een keer een taart maken. Het beslag was super, de vorm was goed voorbereid, maar toch bleef hij in de vorm plakken en kwam de taart en behoorlijk gehavend uit :( . Maar met flink wat blue band classique heb ik de boel redelijk kunnen repareren. Hij had 3 lagen (dus twee vullingen) en is gevuld met kersenjam met bonbonbloc vulling en met  bonbonbloc vulling en de blue band classique en stukjes ananas, en afgesmeerd met de blue band classique. Hij was heel erg lekker, maar wel machtig  ;). Voor de bekleding had ik eenvoudige witte fondant gekozen en met rode en roze fondant heb ik toen hartjes gemaakt.

Hij is al iets beter gelukt dan mijn eerste taartjes, maar toch nog niet helemaal strak. Komt nog wel (zegt zij hoopvol). Ik zal eens voor linten of zo gaan kijken die om de bodem kunnen. In ieder geval is de fondant deze keer tijdens het bekleden niet gaan scheuren. Er zit dus toch vooruitgang in  :D

Ik hoop dat jullie hem een beetje mooi vinden, Bedankt voor het kijken alvast!!!
http://i89.photobucket.com/albums/k206/lowens_2006/IMG_4820.jpg

http://i89.photobucket.com/albums/k206/lowens_2006/IMG_4819.jpg

http://i89.photobucket.com/albums/k206/lowens_2006/IMG_4821.jpg

En de binnenkant voor de liefhebbers  ;)

http://i89.photobucket.com/albums/k206/lowens_2006/IMG_4822.jpg

2

Re: Mijn 3e poging

ZoZo dat ziet er onwijs lekker en mooi uit!
Wat bedoel je precies met blue Band Classique  :o
En inderdaad een binnenkant is altijd mooi om te zien!!!

Groetjess

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

3

Zonnetje schreef:

ZoZo dat ziet er onwijs lekker en mooi uit!
Wat bedoel je precies met blue Band Classique  :o
En inderdaad een binnenkant is altijd mooi om te zien!!!

Groetjess

Blue Band Classique (ook wel pati-kreme of creme genoemd) is iets wat in de professionele keukens gebruikt wordt. Je klopt het op net als verstevigde slagroom, je kunt het zoeten (of je gebruikt de gezoete versie) net als slagroom, het smeert net als slagroom, maar het bevat schijnbaar niet zoveel water als slagroom, dus je fondant gaat niet lopen. Tenminste zo heb ik het begrepen. Schijnbaar is dit het spul wat in die cursus van vrije tijd tv gebruikt wordt, maar daar noemen ze het slagroom  :think: . Ik heb het voor de eerste keer gebruikt en ik moet zeggen dat het zich heel fijn op laat kloppen en heel lang stijf en goed blijft. Het gaat niet zo drijven als "echte" slagroom, vind ik tenminste. Je kunt het geloof ik alleen in een groothandel krijgen. Ik heb het bij de Sligro gekocht.

4

Klinkt erg lekker.
Ik vind hem al mooi strak hoor.
Zelf doe ik meestal een randje onderlangs omdat ik de taart onderaan nog niet helemaal strak krijg.

Groeten van Rianne

5

Rianne74 schreef:

Klinkt erg lekker.
Ik vind hem al mooi strak hoor.
Zelf doe ik meestal een randje onderlangs omdat ik de taart onderaan nog niet helemaal strak krijg.

En waar maak je dat randje dan van? Van fondant (of marsepein) en rol je dat dan uit, of doe je dat in een vormpje of zo? Ik moet/wil nog zooooo veeeeeel leren  ;) Ik zie wel vaker van die randjes (pareltjes of zoiets dergelijks) en vaak vraag ik me af hoe jullie het maken. Van de parel denk ik trouwens dat ik het al weet, volgens mij wordt dat met een mal gedaan (ik kan me natuurlijk vergissen). En ik zie ook wel eens lint om een taart. Foefjes genoeg dus  ;) . Ach ik kijk gewoon veel naar jullie mooie taarten, en dan leer ik vanzelf meer  :lol:  :Y En nog anderhalve week en dan ga ik met de wilton 1 cursus beginnen. Spannend, ik heb er al echt heel veel zin in  :cool:

Leuk Taartje  :thumb:
ik ben ook nog maar een beginneling en moet zelf ook nog veel leren waar ga je die wilton curses volgen als ik vragen mag
groetjes uit belfeld

7

Jolanda 1969 schreef:

Leuk Taartje  :thumb:
ik ben ook nog maar een beginneling en moet zelf ook nog veel leren waar ga je die wilton curses volgen als ik vragen mag
groetjes uit belfeld

He leuk, nog een belfeldse  :D . Ik ga de cursus in Maasbracht volgen. Hij begint volgende week vrijdag

heb je soms meer informatie b.v een website of zo
groetjes jolanda

9

Leuk taartje, en ik vind hem al mooi strak hoor!

Helix077 schreef:

En waar maak je dat randje dan van? Van fondant (of marsepein) en rol je dat dan uit, of doe je dat in een vormpje of zo? Ik moet/wil nog zooooo veeeeeel leren  ;) Ik zie wel vaker van die randjes (pareltjes of zoiets dergelijks) en vaak vraag ik me af hoe jullie het maken. Van de parel denk ik trouwens dat ik het al weet, volgens mij wordt dat met een mal gedaan (ik kan me natuurlijk vergissen). En ik zie ook wel eens lint om een taart. Foefjes genoeg dus  ;)

Randje onderlangs kan je inderdaad op verschillende manieren doen, van fondant of marsepein waar je de taart mee hebt bekleed een lint maken. De parelrand kan inderdaad met een mal gemaakt worden, maar als je die niet hebt kan je ook met de hand balletjes draaien. Je kan de rand ook maken door bijv. allemaal bloemetjes, sterretjes of andere figuurtjes tegen elkaar aan te plakken, inderdaad foefjes genoeg!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

10

Jolanda 1969 schreef:

heb je soms meer informatie b.v een website of zo
groetjes jolanda

Ik heb je een mailtje gestuurd  :Y