1

Onderwerp: Vraagje tinkerbell boetseren

Ik heb net mijn eerste tinkerbell geboetseerd. Had een mooi nekje aan het lichaam vast gemaakt, maar toen ik het hoofd erop zette, zakte het hoofd over het nekje heen en was de nek dus weg. Iemand ideeen om dit te voorkomen? Ik weet dat ik eerst het hoofd en de nek kan laten drogen, maar vind het prettiger boetseren als het hoofd al op het lichaam staat.

Verder zakt het lichaam van mijn boetseersels vaak in, ondanks tylose. Gevolgd, een tinkerbell met een kort en dik lichaam. Iemand tips om dit tegen te gaan?

Alvast ontzettend bedankt.

2

Re: Vraagje tinkerbell boetseren

ik zou alleen zeggen meer tylose erdoor en eventjes laten aandrogen voordat je het hoofd erop zet (wel een prikkertje of een spagettistokje in het nekje steken voordat je het hoofd erop zet)

Dan gaat het goed hoor! Succes

groeten, Bianca
TAART in huis

3

Wat gebruik je om te boetseren ?

Taart groetjes Ellen

4

Ellen Lagas schreef:

Wat gebruik je om te boetseren ?

Fondant + tylose

5

Gebruik je wel de juiste fondant ?

alleen de Pettinice en de Regalice harden echt uit.

alle anderen blijven zacht

Gr Ellen

Taart groetjes Ellen

6

Ik laat het lichaam altijd even uitharden (soms ook eerst de benen als het rechtop moet staan), dan pas het hoofd erop zetten als de rest van het lichaam uitgehard is. Verder inderdaad de juiste fondant gebruiken (funcakes hardt tegenwoordig ook uit) en de tylose even een uur of twee laten intrekken (ingepakt in folie) en dan pas verwerken.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7

Ik gebruik pettinice. Denk dat ik er toch maar iets meer tylose doorheen moet doen. Ga binnenkort proberen een nieuwe tinkerbell te maken.

Iedereen bedankt voor de tips.